سید علی قائمی صبح روز شنبه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که بیماری هاری یک بیماری ویروسی خطرناک ، کشنده و مشترک بین دام و انسان اما به راحتی قابل مهار است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 396 مورد واکسیناسیون هاری سگهای شناسنامه دار و احشام با هدف کنترل این بیماری توسط دامپزشکی آستانه اشرفیه به انجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ویروس هاری در بزاق حیوانات مبتلا وجود دارد و  عمده ترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گزش و یا خراش حیوانات آلوده به انسان و یا حیوان است .

وی در ادامه نیز با اشاره به ضبط 736 کیلوگرم فرآورده های خام گوشتی  فاسد ( دامی ، مرغ و ماهی )   از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان افزود: طی این مدت یکهزار و 192 مورد نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه و توزیع فراورده های خام دامی این شهرستان انجام شده که در این بازدیدها 9 متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند .

قائمی همچنین گفت: طی این مدت همچنین 11 هزار و 796 مورد عملیات واکسیناسیون دام شامل شاربن، تب برفکی ، لمپی اسکین، هاری ( برای سگ و گاو) در این شهرستان انجام شده ضمن آنکه 19 هزار و 214 مورد فعالیت مراقبت فعال از بیماری های دام و طیور نیز به ثبت رسیده است.

وی میزان نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان را یکهزار و 192 مورد عنوان و  اضافه کرد: در این مدت برای حمل بهداشتی 9 میلیون و 940 هزار و 666 قطعه جوجه یکروزه و 2 میلیون و 529 هزار و 198 قطعه گوش مرغ مجوز صادر شده است.

وی افزود: صدور مجوز حمل برای 5 میلیون و 621 هزار و 761 قطعه تخم مرغ ، 265 هزار لیتر شیر و یک میلیون و 301 هزار و 800 قطعه مرغ زنده به قصد کشتارگاه از دیگر فعالیت های صورت گرفته از سوی این اداره بوده است.

رییس اداره دامپزشکی آستانه اشرفیه  در پایان گفت: 85 واحد مرغ فروشی ، 59 واحد قصابی ، 13 آشپزخانه ، 34 ماهی فروشی و  33 رستوران و چلوکبابی در این شهرستان فعالیت دارند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.

7287 /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.