به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش غروب دوشنبه در ستاد سرمایه­ گذاری صومعه­ سرا در جمع مدیران و فعالان اقتصادی این شهرستان افزود : در این کارگروه­ ها فرصت ­های شناسایی شده برای سرمایه گذاری توسط اعضا بر اساس ضوابط و شرایط قانونی دستگاه ­های اجرایی در راستای نحوه سرمایه گذاری ­ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می­ گیرد.

وی ادامه داد : یکی از مشکلات مهم در زمینه سرمایه گذاری ­ها عدم آشنایی و اطلاع­ رسانی صحیح از ضوابط و قوانین است که گاهی موجب طولانی شدن پروسه صدور مجوزها و اجرای طرح ­ها می شود.
رنجکش اظهار داشت : با توجه به ماموریت ­های اداره­ کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در شناسایی فرصت ­های سرمایه گذاری و تسهیل در جذب سرمایه گذاری­ ها تلاش شده است تا با هماهنگی فرمانداری­ های استان فرصت­های موجود در هر منطقه شناسایی شود.
وی یادآور شد: تاکنون در بیش از ۳۰ بخش این فرصت­ ها در شهرستان­ ها شناسایی و مهمترین اقدام از این پس بررسی این فرصت­ ها در گروه­ های فنی شهرستان ­ها و سپس در سطح استان است تا بتوانیم شناسنامه فرصت ­های سرمایه گذاری را تدوین کنیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به متنوع بودن فرصت ­های سرمایه گذاری در گیلان افزود: گیلان از قابلیت ­های بالایی در این زمینه برخوردار است و دولت در سطح کلان و استانداری گیلان در سطح منطقه تمام تلاش خود را معطوف به هدف گذاری برای حضور بخش خصوصی در ایجاد کسب و کارها کرده است.
به گفته رنجکش، در شهرستان صومعه سرا هم زمینه­ های بسیار خوبی شناسایی شده که نیازمند برنامه ریزی برای تدوین این فرصت­هاست و این شهرستان در زمینه ­های مختلف صاحب ویژگی ­های خاص سرمایه گذاری است.

منصور مولایی پور مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان هم در این جلسه با ارائه برنامه ­های این اداره کل در جذب سرمایه گذاری ­ها بویژه سرمایه گذاری­ های خارجی به تشریح اهداف و برنامه­ های حمایتی مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت.

استان گیلان ۱۶ شهرستان دارد.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.