به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول امور بانوان فرمانداری آستارا روز چهارشنبه در این نشست در سالن اجتماعات این اداره گفت: دفاع مقدس از درخشان ترین و ماندگارترین برهه های تاریخ ایران و تجلی از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان اسلام است. 

لطیفه پورمند افزود: توجه به کتاب های دفاع مقدس ضروری است و خانواده، آموزش و پرورش و رسانه ها باید به تبیین ادبیات دفاع مقدس و هدایت عمومی به مطالعه آثار آن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: با وجود بیان روایت های فراوان دفاع مقدس، باید ناگفته ها به وسیله نویسندگان و تاریخ نگاران بازگو شود و برای نسل های آینده به یادگار بماند.

مسئول امور بانوان فرمانداری آستارا گفت: پشتیبانی بانوان از دفاع مقدس، مثال زدنی است و حضور ۲۲ هزار امدادگر و ۳۱ هزار پزشک بانو در جبهه‌های حق علیه باطل، گواه روشن این ادعاست.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا هم گفت: دومین نشست کتابخوان بانوان و دفاع مقدس برگزار شد و باید تعداد افراد کتابخوان با برنامه های ترویجی افزایش یابد.

آرزو عباس زاده افزود: کتابخانه، تالار اندیشه نخبگان جامعه است و با اجرای طرح‌های جدید، برای گسترش نشست‌های کتابخوان و افزایش اعضای کتابخانه ها اقدام می‌کنیم.

در این نشست کتاب های لشکر خوبان، دختری با روسری آبی، برف سرخ و پوتین های مریم معرفی شد و فرزانه قمری جانباز ۴۰ درصد به روایت خاطره دفاع مقدس پرداخت.

چهار باب کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۲ هزار نفر عضو فعال دارند و ۴۵ هزار جلد کتاب با ۳۸ هزار عنوان در آنها موجود است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.