منصور انصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این کالاهای قاچاق که احکام آنها در شعب تجدیدنظر و کمیسون قاچاق قطعیت یافته بود، با حضور نمایندگان دادستانی ، پلیس آگاهی ، بهداشت و درمان ، اقتصاد و دارایی، کمیسیون قاچاق استانداری و تعزیرات حکومتی امحاء شد.

وی این کالاها را شامل مواد آرایشی ، قرص ، مواد غذایی غیر مجاز، برنج خارجی ، روغن زیتون و کالاهای دخانی  عنوان و اضافه کرد:  بخش قابل توجهی از این کالا ها مربوط به لوازم غیربهداشتی که تاییدیه وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی نداشت و سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کرد، بود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تا  نیمه مردادماه ؛ ۸۸۵ پرونده در زمینه قاچاق کالا به شعب تعزیرات استان ارجاع شد  که  رسیدگی به این پرونده ها منجر به  جریمه  ۲۸ میلیارد تومانی متخلفان شده است. بیشترین  قاچاق کالا  به ترتیب در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک ، مواد غذایی ، لوازم خانگی ، سیگار  و چوب بوده است.

همچنین از ابتدای امسال تا نیمه مردادماه؛ ۷۰ پرونده  قاچاق مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی بوده که محکومان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

جریمه یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریالی شرکت پخش روغن موتور

انصاری همچنین با اشاره به جریمه یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریالی یک شرکت پخش روغن موتور به اتهام گرانفروشی افزود: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و کنترل و نظارت بر شرکت های پخش عمده، گشت های سیار اداره کل تعزیرات حکومتی استان به همراه بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت در بازرسی از یک شرکت پخش روغن موتور و مشاهده گرانفروشی، پرونده ای در این خصوص تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: این واحد متخلف  ضمن الزام به عرضه روغن موتور ها  به قیمت مصوب ، به پرداخت یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد .

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.