به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی بررسی حضور استان گیلان در نمایشگاه بین المللی باکو افزود : شناخت بازار های مختلف و ارزیابی فرصت های جدید صادراتی و معرفی ظرفیت های استان از جمله تاثیراتی است که حضور هدفمند در نمایشگاه های خارجی می تواند نصیب گیلان کند.

وی ادامه داد : در شرایط اقتصادی امروز و تحریم هایی که کشور با آنها روبروست؛ بهترین شرایط ، داد و ستد با همسایگان و برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی متناسب با نیازهای طرفین می باشد.

وی اضافه کرد: یکی از راه های شناخت نیازها در بازار کشورهای همسایه و برقرار ارتباط با جامعه هدف و معرفی توانمندی های صادراتی کالا و خدمات داخلی شرکت در نمایشگاه های خارجی و بازار یابی های مناسب در این زمینه است.

به گفته رنجکش ، استان گیلان در زمینه های مختلف تولیدات صنعتی ، صنایع غذایی و  فناوری ها از ظرفیت و توانمندی های بسیاری برخوردار است که می تواند سهم بسزایی در این زمینه در بازار کشورهای همسایه بویژه حاشیه دریای کاسپین داشته باشد.

وی گفت : دستگاه های اجرایی مسوول می بایست با شناسایی واحدهای توانمند و معرفی شرایط بازار های هدف زمینه های حضور و پیوند فعالان اقتصادی را در کشورهای همسایه فراهم کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان یادآور شد : در صورت فراهم کردن زمینه های حضور تجار و تولیدکنندگان گیلانی و در نظر گرفتن مشوق های لازم ، آنان می توانند نقش مهمی در توسعه ارتباطات اقتصادی کشور داشته باشند.

وی از مجری برگزاری نمایشگاه و دستگاهای اجرایی استان خواست تا با ارائه راهکارهای مناسب زمینه های حضور تجار و فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان را دراین نمایشگاه که در ابان ماه امسال در شهر باکو و با شرکت چند کشور حوزه دریای کاسپین برگزار می شود ، با اطلاع رسانی مناسب  فراهم کنند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.