گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است که سید عیسی مهدوی روز سه شنبه در بازدید از دیواره حفاظت از سیلاب در محدوده روستای خلیفه کری تالش اظهار کرد: این دیواره از کانال بتنی هدایت آب مراقبت و از خیزش سیل و ورود خسارت به اراضی کشاورزی اطراف جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: کانال بتنی هدایت آب این اراضی در اثر سیل مهرماه سال گذشته تخریب شده بود و با برنامه ریزی و ساخت کانال و دیواره حفاظتی آن، زمین های قابل کشت اطراف در مقابل سیل احتمالی مصون شد.

مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز در این بازدید گفت: برای ساخت کانال و دیواره حفاظتی آن، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و آب ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تامین خواهد کرد.

سید علی موسوی افزود: برای مقابله با سیل ویرانگر و حفظ کانال های آب آور اراضی کشاورزی، چهار دیواره حفاظتی دیگر نیز در نقاط مختلف تالش در حال ساخت است.

وی ادامه داد:  ۳۰ هزار بهره بردار در ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش به کشت و زرع محصول مشغول هستند و برنج و کیوی از محصولات عمده این شهرستان است و با تلاش ۲۴ هزار شالیکار در ۱۶ هزار هکتار شالیزار این شهرستان، سالانه به طور میانگین ۷۶ تا ۸۰ هزار تن شلتوک تولید می‌شود. 

 بارندگی های شدید، طغیان رودخانه ها و سیلاب مهر ماه سال ۱۳۹۷ در تالش، به زیرساخت ها، تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده بود. 

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۲۴
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.