به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع غروب یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان افزود: ستاد تقویت بنیه علمی دانش آموزان حتما در بخش ها، مناطق ، شهرستان ها و مرکز استان تشکیل شود و مدیران ، مسئولان ذیربط و صاحب نقش در آن عضویت داشته باشند.

وی اظهار داشت: تشکیل ستاد تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان گیلان می توانست زودتر از این اتفاق بیفتد زیرا برخی استان ها از سال های قبل به این مهم پرداختند و نتایج خوبی گرفتند.

زارع در ادامه سخنانش با اشاره به کسب دو رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان استان گیلان در کنکور سراسری سال ۹۸ خاطر نشان کرد: علاوه بر همت دانش آموزان در کسب این رتبه ، نقش معلمان، مدیران مدارس و خانواده هایشان در این موفقیت تاثیرگذار است. 

وی بیان داشت: با توجه به به ظرفیت منابع ارزشمند انسانی و فرهنگی، گیلان شایسته کسب شاخص های بالاتر در رتبه های بهتر است که بایستی برای تحقق این مهم تلاش شود.

وی با بیان این که یکی از شاخص های ارزیابی کیفیت آموزش و پرورش استان از طریق اعلام نتایج کنکور سراسری مشخص می شود، تصریح کرد: اینکه گیلان پنج سال متوالی رتبه ششم کشوری را در کنکور سراسری کسب کرده، خوب است اما با توجه به ظرفیت آموزش و پرورش، مشارکت خانوادها، انگیزه دانش آموزان و ... این جایگاه بایستی ارتقاء یابد.

سرپرست استانداری گیلان خاطر نشان کرد: هدف گذاری آموزش و پرورش استان برای کنکور سال آینده کسب رتبه پنجم کشوری باشد، اگر چه چهارم هم شدیم، تشویق گسترده تر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به آموزش دانش آموزان از پایه تصریح کرد: دانش آموزانی که در کنکور سراسری رتبه های برتر و شاخص را کسب می کنند، عمدتا دانش آموزانی هستند که از پایه دبستان، متوسط اول و دوم پیوسته جزو بهترین ها بودند.

وی با تاکید بر این مطلب که ارتقاء کیفیت آموزش دانش آموزان در گیلان از پایه به بالا مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: بایستی در راستای عدالت آموزشی بیشتر نقش آفرینی کنیم و کوشش شود فاصله کیفی مدارس به ویژه در متوسطه دوم به عنوان پیش درآمد کنکور سراسری کمتر کنیم.

سرپرست استانداری گیلان ادامه داد: تعیین سیاست ها، برنامه ها و راهبردی های آینده دانش آموزان برای تحصیل در ارتقاء کیفیت آموزش تاثیرگذار است و نقش مشاوران در مدارس و موضوع هدایت تحصیل دانش آموزان در این رابطه بایستی جدی گرفته شود.

زارع در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که آموزش و پرورش بایستی با ابعاد گوناگون و گستره آن با هم دیده شود، اظهار داشت: اردوگاه ها، فعالیت های پرورشی و اوقات فراغت از موضوعاتیست که بایستی مورد توجه قرار گیرد. 

وی درباره موضوع سرویس حمل و نقل دانش آموزان بیان داشت: از بابت استفاده دانش آموزان از سرویس غیرمجاز ، کوشش شود با اولویت دانش آموزان شهری حتما تعداد شرکت های مجاز سرویس مدارس بیشتر شود و این ضریب پوشش را افزایش دهیم.

سرپرست استانداری گیلان با تاکید بر این مطلب که استفاده دانش آموزان از موتور سیکلت ممنوع شود، خاطر نشان کرد: اجازه داده نشود تا دانش آموزان از موتورسیکلت استفاده کنند ضمن این که استفاده از دوچرخه را مورد توجه قرار دهیم.

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان آریا جلالی دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی از شهرستان لاهیجان که رتبه چهارم گروه ریاضی و فنی و ریحانه فرخی ملکی دانش آموز دبیرستان فرزانگان ناحیه یک رشت که رتبه هشتم گروه آزمایشی علوم تجربی را در کنکور امسال کسب کرده اند، تجلیل شدند.

در سال تحصیلی گذشته، افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.