به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: باید کمیته ای با عضویت دستگاه های اجرایی تشکیل و برای برنامه ریزی چگونگی گذران اوقات فراغت دانش آموزان همکاری و مشارکت کنند.
وی ادامه داد: هرچه حضور دانش آموزان در برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و ... بیشتر باشد، روحیه مشارکت پذیری آنها قوی و زمینه شناسایی و پرورش استعدادهای آنان فراهم می شود.
استاندار ایلام همچنین با اشاره به وضعیت مدارس استان و استاندارد نبودن برخی فضاهای آموزشی تاکید کرد: اگرچه افراد خیر در این زمینه مشارکت داشته ولی همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: با توجه به استقبال افراد خیر در امر مدرسه سازی در این استان می توان همایش خیران مدرسه ساز ایلام را در سطح ملی با هدف جلب هرچه بیشتر مشارکت های مردمی برگزار کرد.
استاندار ایلام همچنین از فرمانداران استان خواست در توزیع اعتبارهای امسال توجه ویژه ای به مدرسه سازی داشته باشند.
وی در ادامه در خصوص استفاده از فضاهای آموزشی بلااستفاده گفت: آموزش و پرورش این فضاها را با هدف کسب درآمد در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و شهرداری ها نیز سهم 5 درصد آموزش و پرورش از عوارض را رعایت کنند.
برگزاری همایش خیران مدرسه ساز استان در سطح ملی، اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای جبران هزینه راهیان نور در سال 96، موافقت برای تغییر کاربری شش فضای آموزشی برای درآمدزایی در شهرستان های ایوان، ایلام، دهلران، سیروان و آبدانان از مصوبه های این نشست بود.
همچنین در اجرای بند 4 ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش با فروش یا تغییر کاربری املاک مازاد بر نیاز مدیریت آموزش و پرورسش شهرستان های سیروان و ایوان موافقت شد.
اختصاص 350 میلیون ریال به اجرای طرح هجرت و علاوه برسهم استانی و وزارتی پنج میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مدارس از دیگر مصوبه های این نشست بود.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.