به گزارش ایرنا، حمیدرضا دعاگویی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هفت هزار و 700 مدرسه در استان کرمان وجود دارد ،افزود: رشد 870 هزارنفری جمعیت دانش آموزی استان را تا سال 1402 پیش بینی کرده ایم.
وی ادامه داد: در استان کرمان از مجموع 46 هزار نفر نیروی فعال در آموزش و پرورش، 13 هزار نفر تا سال 1401 خارج خواهند شد و این در حالی است که روند دانش آموزی رشد خواهد داشت.
دعا گویی با اشاره به اینکه 12و مدرسه در نواحی یک و دو فاقد دانش آموز هستند، گفت: در سه سال گذشته سه هاز و 200نفر تفاضل نیروی خروج و ورود نیرو به آموزش و پرورش استان کرمان بوده است که باید برای ساماندهی بهینه نیروهای آموزش و پرورش اقدام کرد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: کمبود 850 نیروی فنی و حرفه ای و کادر فنی نیز در سال آینده در پیش رو خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه رهبری از کند بودن روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار نارضایتی کرده اند، گفت: این سند به دلیل آنکه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ نشده، بوسیله دستگاه های دیگر چندان مورد توجه قرار نگرفته است و از هفته آینده کارگروه گفتمان ساده این سند را در بین دانش آموزان، والدین و .... تشکیل خواهیم داد.
دعاگویی بیان کرد: در سال های اخیر این سند گفتمان غالب جامعه نبوده است و این مشکل باید برطرف شود.
وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اختیاراتی را برای مدارس پیش بینی کرده و در حقیقت تفویض اختیار به مدارس است.
وی افزود: منشور حمایت از کالاهای ایرانی نیز مراحل پایانی خود را در وزارت آموزش و پرورش طی می کند و از هفته آینده این سند اجرایی می شود که در این زمینه نیاز به همراهی سایر سازمان ها به ویژه سازمان های مرتبط باآموزش های فنی و حرفه ای است تا اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان را در این راستا، غنی سازی کنیم.
سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان به برگزاری جشنواره جایزه آگیرا اشاره و بیان کرد: در این جشنواره از 32 نفر از معلمان برگزیده تجلیل خواهد شد.
وی به سند برنامه شتاب بخشی نیز اشاره کرد و گفت: هر ساله حجمی از بی سوادی به ما اعلام می شود که در راستای برگزاری دوره های مربوطه برای آنها اقدام می شود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.