سید مصطفی آذرکیش یکشنبه شب در شورای آموزش ‌و پرورش استان یزد افزود: برای تحقق این هدف مهم که مورد تاکید دولت و نظام است نسبت به گسترش مدارس کار و دانش و فنی و حرفه ای اقدام های خوبی در سال های اخیر انجام گرفته اشت.
وی با اشاره به اینکه نیاز واقعی نسل جوان آموختن مهارت‌های زندگی و توانایی مقابله با چالش‌ های جامعه است، ادامه داد: برای اجرای اهداف نظام تعلیم و تربیت و اجتماعی شدن دانش آموزان طرح های مناسبی با همکاری فرهنگیان پیش بینی شده است.
این مسوول تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تکلیف شده 50 درصد دانش آموزان در مراکز کار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل کنند که باید برای تحقق آن در سطح کشور با همراهی مسوولان اقدام های لازم به عمل آید.
آذرکیش به اهمیت توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی به عنوان یک ضرورت و برنامه وزارت آموزش ‌و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: برای حل اشتغال و تولید باید این فرهنگ در مدارس و بین دانش آموزان به عنوان ارزش گسترش یابد.
همچنین استاندار یزد گفت: دو عنصر مدرسه و خانواده نقش اساسی در نظام تعلیم و تربیت بر عهده دارند، باید با همکاری هم و در قالب برنامه های مدون وظایف خطیر را به درستی و در راستای اهداف کشور و نظام انجام دهند.
محمود زمانی قمی افزود: باید شیوه ها و روش های مختلف تعلیم و تربیت بدون حساسیت توسط نخبگان و دلسوزان بررسی و بر حسب نیاز کشور ، مردم و جوانان برنامه های درست اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه مدرسه و خانواده از جمله نهادی هستند که باید به تولید الگو برای نظام اسلامی بپردازند و از نظام صیانت کنند تاکید کرد: بهره گیری از افکار شهید مطهری (ره) و همچنین نخبگان نقش تعیین کننده ای در تحقق الگوسازی درست در جامعه دارند.
در این نشست که اعضای شوراهای آموزش و پرورش و پیشکسوتان و بازنشستگان حضور داشتند ، ارتقای منزلت شغل معلمی ، رسیدگی به حقوق فرهنگیان و توجه به مدارس فنی و حرفه ای و استثنایی مطرح شد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 240 هزار دانش آموز و 20 هزار معلم شاغل دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.