به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان زنجان افزود: بر اساس بررسی های انجام شده و اعلام نیاز، برای رونق تحصیل در 100 نقطه خاص این استان به کانکس آموزشی نیاز داریم.
نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد اندک دانش آموزان در این مناطق، شایسته است مجمع خیران مدرسه ساز و استان با همکاری اداره کل نوسازی مدارس برای تهیه این کانکس ها تلاش کنند.
این مسئول اظهار کرد: مشارکت و روحیه حمایت از افراد و قشرهای نیازمند در مردم زنجان نهادینه شده و شهروندان به این مشارکت عمومی عشق می ورزند.
استاندار زنجان یادآور شد: خیران مدرسه ساز با این نوع از مشارکت در واقع سبب ساز شکوفایی استعدادهای نسل آینده ای شده اند، که ممکن بود هیچ موقع شکوفا نگردد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان هم در این جشنواره گفت: مدرسه به عنوان نخستین پایگاه کسب علم و دانش نیازمند همکاری همه جانبه مردم و سایر نهادها است.
مریم رشتچی افزود: حضور مردم در کنار متولیان آموزش، همواره زمینه رشد این حوزه را فراهم کرده است، فرهنگ مشارکت عمومی در مدرسه سازی باید بیش ا ز این در استان ترویج و گسترش یابد، تا مدارسی که نیازمند تخریب و بازسازی هستند سریع تر به چرخه آموزش بازگردند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با این حجم عظیم مسئولیتی که بر دوش دارد، به تنهایی و بدون حضور سایر متولیان دولتی، همچنین حضور موثر مردم قادر به مدیریت کامل مشکلات نخواهد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه خواهان توسعه و پیشرفت کشور در آینده هستیم، بدانیم که راه توسعه از آموزش و پرورش می گذرد.
به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش بیش از 182 هزار دانش آموز و 15 هزار معلم دارد، که در 2هزار و 436 آموزشگاه فعال مشغول تحصیل هستند.
سال 95 این آموزشگاه ها 2 هزار و 402 واحد بود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.