به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی فزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دلسوز همه انسان هاست و از مسئولان می خواهم که به رهبری لبیک بگویند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نخبگان و اینکه فرمودند بنده جزو منتقدان اجرای نادرست اصل ۴۴ هستم، اظهار کرد: این فرمایشات رهبری جای سئوال دارد و چرا اصل ۴۴ که می توانست تعالی و رشد را پیش روی مردم بگذارد، به خوبی عملی نشد؟

خطیب جمعه رشت در ادامه سخنانش با اشاره به نقش آفرینی همیشگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: از سپاهیان، جوانان و فرزندانمان در قرارگاه خاتم الانبیاء مرکز بازسازی بابت ساماندهی و اجرای پروژه ها به ویژه در بازسازی و راه اندازی مرکز ستاره خلیج فارس ، قدردانی می کنیم.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به وضعیت نادرست پوشش برخی دختران و بانوان در جامعه تصریح کرد: نوع پوشش برخی از بانوان و دختران در جامعه نگران کننده است؛ مردم و خانواده های شهدا و زنان محجبه توجه به این مهم را از ما طلب می کنند.

وی با بیان این که نوع پوشش بانوان در جامعه برازنده جامعه ای اسلامی نیست، اظهار داشت:  چرا بایستی طراحی لباس زنان و دختران جامعه ما همانند اروپایی ها و آمریکایی ها باشد؟ در جلسه شورای فرهنگی استان گیلان از تولیدکنندگان لباس ها و طراحان دوخت خواهیم خواست تا  در این باره توضیح دهند.

امام جمعه رشت با تاکید بر این که همه ما بایستی مسئله حجاب را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: همه بایستی دلسوزانه، عاقلانه و هوشمندانه در این باره پای کار باشند. 

وی  در ادامه سخنانش با اشاره به ضرورت توجه به احیاء فرهگی بومی اظهار داشت: شبکه های مجازی جوانان و نوجوانان را به دین گریزی و مواردی دیگر فرا می خوانند و در این راستا احیاء فرهنگ بومی از سوی پدران و مادران اهمیت زیادی دارد.

آیت الله فلاحتی بر لزوم برگزاری جشنواره هایی با آداب و رسوم و فرهنگی بومی تاکید و خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره ها  در واقع نوعی مقابله گری با فرهنگ های انحرافی است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.