به گزارش ایرنا اسقف اعظم خلیفه گری آشوری، کلدانی و کاتولیک روز سه شنبه در این دیدار ضمن تبریک سال نو میلادی به مسیحیان، اظهار داشت: زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر و حضور آزادانه اقلیت ها در تمام عرصه های مختلف در سایه نظام جمهوری اسلامی فراهم شده که یکی از مهمترین برکت های انقلاب اسلامی است.
«توماس میرم» افزود: آنچه ایران اسلامی را از سایر کشورها متمایز می کند، ایمان به خدا و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری بوده که باعث زندگی مسالمت آمیز شده است.
امام جمعه سلماس نیز در این آیین گفت: نگاه دین اسلام و سیره پیامبر اسلام (ص) در رابطه با سایر ادیان الهی سیره رحمانی و برادرانه است و مسجد و کلیسا همواره پایگاهی برای هدایت معنوی انسان هاست.
حجت الاسلام موسوی افزود: همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در منطقه نشانگر سطح بالای تعامل، فرهنگ و آموزه های معنوی آنان بوده و رفتار آنان نسبت به هم همیشه برادرانه و وحدت آفرین بوده است.
مرتضی اصغری، فرماندار سلماس نیز گفت: دشمنان اسلام همیشه خواسته اند در بین قومیت ها و مذاهب اختلاف افکنی کنند ولی در سایه وحدت و همدلی توطئه آنان با شکست روبرو شده است.
به گزارش ایرنا مسوولان در این دیدار از اماکن مذهبی مسیحیان در روستاهای پته ویر و خسرو آباد بازدید کردند و از نزدیک با مشکلات تعدادی از هموطنان مسیحی و یکی از آزادگان مسیحی دوران دفاع مقدس آشنا شدند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.