رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، نوبخت از ایجاد 26 هزار شغل برای جوانان گیلان در سال 98 خبر داد و افزود: نرخ بیکاری گیلان دو درصد کمتر از کشور است.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، با بیان اینکه در این جلسه برنامه توسعه استان تدوین می شود، اظهار کرد: دستگاه ها باید بدانند در طول سال برای پیگیری توسعه استان چه وظایفی دارند.

وی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی تبدیل به یک سلسه برنامه و هر کدام از برنامه ها تبدیل به طرح و هر طرح تبدیل به پروژه می شود، گفت: هدف از برگزاری این جلسه اجرای پروژه های سال 98 است و دستگاه ها باید بدانند در حوزه های خدمات، صنعت، کشاورزی و دانش بنیان چقدر سهم دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از برگزاری فصلی جلسات اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و اضافه کرد: از مدیران دستگاه ها می خواهیم درباره روند پیشرفت پروژه های مرتبط گزارش ارائه دهند، زیرا اگر فقط به گفتن مشکلات بسنده کنیم و کاری از پیش نبریم، هیچ اتفاق توسعه ای در کشور نخواهد افتاد.

معاون رئیس جمهور از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست طی هفته آینده اقدام به ابلاغ پروژه های اقتصاد مقاومتی مصوب سال 98 کند و متذکر شد: دولت دوازدهم به نیمه راه رسیده و اگر این ایام را به راحتی سپری کنیم خیلی زود از دست می رود، اما اگر برنامه داشته باشیم و بار سنگین را بر دوش بکشیم می توانیم از لحظه لحظه های این دو سال استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به اعتبارات دولتی نیست، خاطرنشان کرد: مخاطب ما بخش های غیر دولتی نیز هستند و باید بیش از پیش بین دولت و بخش خصوصی ارتباط برقرار کنیم. در این راستا همه مدیران عامل بانک ها جهت پرداخت تسهیلات مالی به گیلان اعلام آمادگی کرده اند.

نوبخت از ایجاد 26 هزار شغل برای جوانان گیلان در سال 98 خبر داد و افزود: 900 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در گیلان در قالب هشت برنامه در سال جاری تخصیص یافته که تاکنون 20 درصد این اعتبار به وزارتخانه ها پرداخت شده است لذا می خواهیم این 20 درصد را به گیلان اختصاص دهیم تا در آن هشت برنامه هزینه کند.

وی از پرداخت اعتبار استملاک اراضی راه آهن انزلی و آستارا خبر داد و تصریح کرد: راه آهن گیلان بین المللی است و کریدور شمال – جنوب را تکمیل می کند. بندرعباس بندر تحریمی مست، اما بندر چابهار غیر تحریمی بوده و اقیانوسی است لذا باید خیلی زود کریدور را تکمیل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، راه آهن گیلان را جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: تخصیص مرحله نخست اعتبارات سدهای لاستیکی گیلان نیز انجام شده است.

نوبخت مسائل گیلان را به سه دسته سیاسی و اجتماعی، زیربنایی و تولید و اشتغال تقسیم کرد و ادامه داد: خوشبختانه به واسطه فرهنگ و تمدن حاکم بر گیلان مشکلات سیاسی نداریم، البته نظرات و سلایق سیاسی در گیلان وجود دارد، اما مردم منافع ملی را بر منافع حزبی ارجح می دانند.

وی محور منجیل – رودبار را یکی از مسائل مهم زیربنایی گیلان دانست و گفت: بدون تکمیل این مسیر آزادراه قزوین – رشت بی فایده است، زیرا همین امسال شاهد ترافیک 35 کیلومتری بودیم که همه تبلیغات ما برای توسعه گردشگری گیلان را زیر سوال می برد.

معاون رئیس جمهور راه آهن رشت – کاسپین، رشت – بندر انزلی و رشت – آستارا را دومین موضوع مهم زیربنایی گیلان دانست و تصریح کرد: با راه اندازی قطار گردشگری گیلان سالانه هزار مسافر از گیلان بازدید می کنند که آورده اقتصادی دارد. با فاصله 1.5 ساعته تهران – رشت نیز صنعت گردشگری گیلان تقویت می شود.

نوبخت، توقف عمده پروژه های گیلان را به خاطر مسائل زیربنایی دانست و یادآور شد: مسئله پسماند استان های شمالی نیز با بهره گیری از نظرات شخصیت های اجرایی برجسته کشور در حال پیگیری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری گیلان نسبت به کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: البته هنوز هزاران جوان بیکار داریم که باید مشکل اشتغال آنان را حل کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.