معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: معاونان و کارشناسان برنامه ریزی و بودجه منطقه هفت شامل قزوین، مرکزی و زنجان در این نشست یک روزه شرکت داشتند.
علی رحمانی اضافه کرد: در این نشست علاوه بر نمایندگان سازمان برنامه و بودجه استان های منطقه هفت؛ نمایندگان دفتر آمایش سرزمینی سازمان برنامه و بودجه کشور هم حضور یافتند.
وی افزود: در این نشست چشم انداز نقش پذیری و ماموریت های استان های منطقه هفت در آمایش ملی و نقش و ماموریت های هر استان در این زمینه بررسی شد.
وی اظهار کرد: در این نشست با توجه به نقش کریدور ارتباطی استان قزوین به عنوان نقطه اتصال تهران با شمال و شمال غرب کشور، رسالت های آن در این حوزه بررسی شد و ماموریت ها در حوزه کشاورزی، صنعت و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت.
به اعتقاد برخی از کارشناسان، آمایش سرزمین به برنامه ریزی فضایی مجموعه ای از مفاهیم، رویکردها، روش ها و ابزارهای مورد نیاز برای دستیابی به سازمان و ساختار فضایی مطلوب گفته می شود.
آمایش سرزمین به طور معمول مترادف برنامه ریزی منطقه ای درنظر گرفته می شود و سند آمایش پایه و اساس تمام اقدامات توسعه ای استان و مبنای همه برنامه ریزی ها به شمار می رود.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.