به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی معتمد زادگان روز شنبه در نشست خبری تدوین و اعلام برنامه های هفته پژوهش و فناوری ، نمایشگاه ها دستاوردهای پژوهش و فناوری و سومین فن بازار استان مازندران ، افزود : این محصولات در 37 غرفه به معرض نمایش عموم قرار می گیرد و بیشتر این غرفه ها به نمایش دستاوردها و کمتر به کتاب ها و مقالات و پایان نامه ها می پردازند.
وی گفت که سال گذشته این نمایشگاه 27 غرفه داشت.
نمایشگاه یا 'فن بازار ' امسال از فردا یکشنبه به مدت سه روز در دانشگاه امام محمد باقر (ع) شهرستان ساری با حضور استاندار مازندران و مسئولین استانی کار خود را آغاز می کند .
معتمدزادگان با اشاره به توسعه برنامه ها در سراسر استان ، گفت : برنامه های مشابه نیز به همین مناسبت در دانشگاههای فنی نوشهر ، بابل ، بابلسر و آمل خواهیم داشت در کنار اینکه برنامه های ما در این حوزه از قبل از آذر ماه آغاز شد که از جمله آنها برگزاری استارت آپ در حوزه دریایی بود و برخی از این برنامه ها تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.
**فضای پویای اقتصادی بدون توسعه فناوری امکانپذیر نیست
رئیس پارک علم و فناوری مازندران اظهار داشت : فضای پویای اقتصادی بدون توسعه فناوری امکانپذیر نیست و بسیاری از صنایع سنتی به دلیل عدم توانایی تطبیق با فناوری های جدید و روز محو شدند.
معتمد زادگان نقش رسانه را در فرهنگ سازی برای جاافتادگی دستاوردها در میان جامعه بی بدیل توصیف کرد و با بیان اینکه فضای سنتی صنعت و فنآوری توان حیات در عصر حاضر را ندارند ، افزود : اشتغال و توسعه فناوری همچنان در کشور موضوع جدیدی است و نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد و بدون رسانه نمی توان کار معنی داری در این زمینه انجام داد.
معتمدزادگان با اشاره به اینکه پارک های علم و فن آوری شرایط را برای عرضه اختراعات و ایده های نو ایجاد می کند، ادامه داد: از دو سال گذشته سعی شد چهره هفته پژوهش و فنآوری در استان تغییر کند و از فنآوران نیز در کنار پژوهشگران و نیز از پژوهشگرانی که در مرز تکنولوژی کار انجام داده اند که قابلیت تجاری سازی داشته اند، تجلیل شود.
وی تاکید کرد: برای تحقق این امر امسال فن بازار به مدت سه روز برگزار می شود که در این فن بازار کتاب، طرح های پژوهشی و پایان نامه ها نقش کمرنگ تری دارند و بیشتر دستاوردهای حاصل از این فناوری ها در معرض نمایش قرار می گیرد.
**راه اندازی سامانه فناوری های سرمایه پذیر و سرمایه گذار
معتمدزادگان با اشاره به حضور فناوری های سازمان محیط زیست، مراکز پژوهشی، فناوری و دانشگاهی در نمایشگاه امسال گفت: راه اندازی سامانه 'فناوری های سرمایه پذیر و سرمایه گذار' برای نخستین بار با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه استان از برنامه های امسال هفته پژوهش مازندران است.
به گفته وی ، این سامانه ایجاد شده تا تمام فناوری های سرمایه پذیر و نوآوری های با قابلیت تجاری سازی به سرمایه گذاران معرفی شوند تا با مراجعه به این سامانه از خدمات سرمایه گذاری بهره مند شود و اطلاعات پژوهشگران، شرکت ها و سرمایه گذران نیز در این سامانه تجمیع و بارگذاری و به صورت سیستمی به یکدیگر معرفی خواهند شد.
**رونمایی از 5 محصول فناورانه جدید استان
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از رونمایی 5 محصول فناورانه در حوزه کشاورزی، آی تی و آی سی تی، فنی مهندسی و ساخت تجهیزات ، بیوتکنولوژی و دیگر حوزه ها خبر داد و گفت: این محصولات ، محصولاتی هستند که یا وارد بازار نشدند و یا در حال ورود به بازار هستند.
معتمدزادگان افزود: امسال هشت فن آوری و محصول تحقیق و توسعه برتر استان نیز در میان تقدیر شوندگان مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری هستند، برنامه ای نیز در سطح ملی برگزار می شود که طرح شتاب نام دارد و جایگزینی برای استارت آپ است در زمینه شناسایی ایده های بومی و برتر است و امسال سه طرح شتاب از استان مازندران به جشنواره ملی ارسال شدند که از این سه طرح در برنامه گرامیداشت هفته پژوهش تجلیل می شود.
** خیرین به میدان حمایت از نوآوری ها بیایند
رئیس پارک علم و فناوری مازندران بیان کرد : خیرین در حوزه اقتصاد منطقه و جوانان و همچنین حوزه حمایت از فناوری پیش قدم شوند .
وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات خیرین بیشتر احساسی و اعتقادی است ، افزود : ساخت مسجد هم از امور واجب محسوب می شود ، اما در حال حاضر با توجه به فرمایش رهبر انقلاب بر مقاومتی و بوی سازی اقتصاد و علوم ، حضور خیرین در بخش حمایت از فناوری های نو پا بسیار عقلانی تر خواهد بود .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.