رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: بسته های سرمایه گذاری که توسط فرمانداران و دستگاه های اجرایی در استان تهیه و تدارک دیده شده است فرصت اشتغال مولد را به وجود آورده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در هیجدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه چهار ماه از سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باقی مانده است با تاکید استاندار اردبیل قرار است بسته های سرمایه گذاری با رویکرد رونق اقتصادی و اشتغال شکل گرفته و در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری زمینه جذب سرمایه گذاران فراهم آید.
وی اولویت توزیع اعتبارات امسال را بر محور پروژه های اشتغالزا و با رویکرد رونق بخشی به تولید بیان کرد و ادامه داد: قطعا با تعامل و همکاری فرمانداران و دستگاه های اجرایی در فرصت باقی مانده از سال جاری سعی می کنیم تا زمینه خوبی در تحقق اهداف تولید و اشتغال مولد فراهم آید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سال جاری که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است فرصت استثنائی برای همه دست اندرکاران و متولیان بخش دولتی و خصوصی فراهم آورده تا با مراقبت از بهترین شرایط کسب و کار و ایجاد یک فضای رقابت سالم و سازنده در بین بنگاه های اقتصادی و تولیدی بتوان دامنه اشتغال و افزایش درآمد مردم را به خوبی فراهم کرد.
شایقی به هدفگذاری دولت در ایجاد اشتغال فراگیر در سال جاری با استفاده از تسهیلات پرداختی در مناطق شهری و روستایی و ایجاد کارگاه های تولیدی در زمینه های مختلف را یادآور شد و بیان کرد: تمام تمرکز مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل بر این است تا با فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد اسباب ایجاد فرصت های اشتغال بیشتر به خوبی فراهم آید.
وی به رشد شتابنده اشتغال و تولید در کشور به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: ما به نوبه خود تمام اهداف راهبردی و سیاست های راهگشا را در رونق بخشی به تولید و اشتغال به دستگاه های دولتی اعلام کرده ایم و به همت دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل طرح های پیشنهادی در حوزه های کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات ابلاغ شده تا به همت 25 دستگاه اجرایی بتوانیم این طرح ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: قرار است به همت این 25 دستگاه اجرایی در استان در مجموع تعداد 98 پروژه با اهداف کمی 119 مورد در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به نتیجه برسد تا بتوانیم در پایان سال یک کارنامه قابل قبولی را ارائه کنیم.
شایقی با برشمردن پنج شاخص مهم و کارگشا در این حوزه اضافه کرد: تامین مالی و سرمایه گذاری، فناوری، تجارت خارجی، اشتغال و توانمندسازی نیروی کار جزو این اهداف مهم در توان افزایی تولید ملی است که سازمان برنامه و بودجه هدفگذاری خود را بر همین مبنا تعریف و تبیین کرده است.
وی تصریح کرد: ما با گزارش گیری مستمر تلاش می کنیم تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تمامی اقدامات و فعالیت ها را به دقت رصد کرده و نقاط ضعف را برطرف کنیم که انتظار می رود در این راستا برای بهبود وضعیت اقتصادی در استان اردبیل با تمام توان و اهتمام ورود پیدا کنیم.
عضو شورای اداری استان اردبیل با یادآوری اینکه استاندار اردبیل بیشترین دغدغه حل مشکلات بیکاری و رکود حاکم بر واحدهای تولیدی را دارد بیان کرد ما با استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی به عنوان عنصری برای اتکا به تولید داخلی و منابع موجود می توانیم ظرفیت افزایش صادرات و مشارکت های مردم را فراهم کرده و مشکلات پیش رو را با برنامه ریزی درست به انجام برسانیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.