به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حمید پورمحمدی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان که به ریاست محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار شد، بیان داشت: اجرای 10 طرح کشاورزی با اعتبار 104 میلیارد تومان در گیلان، با بانک کشاورزی توافق شده است.
وی ادامه داد: اجرای پنج طرح در حوزه گردشگری با اعتبار 56 میلیارد تومان با سه بانک شامل سه میلیارد تومان بانک صادرات، 35 میلیارد تومان بانک ملی و 18 میلیارد تومان هم با بانک سپه توافق شده که باید پیگیری آن از سوی مسئولان استان انجام شود.
پورمحمدی اضافه کرد: پنج طرح هم به بانک های سپه، صادات، صنعت و معدن، کشاورزی و ملی درقالب تسهیلاتی به میزان 432 میلیارد تومان و 220 میلیون یورو معرفی شده که نیاز به پیگیری دارد و توافق ها و تفاهم های اولیه انجام شده است.
به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه، گروهی متشکل از بانک های ملی، کشاورزی، صنعت و معدن و سپه و صادرات ایجاد شد تا طرح های مهم استان را تحت پوشش قرار دهد.
وی با اشاره به ایجاد چهار کارگروه برای بقیه طرح های گیلان در سازمان برنامه و بودجه گفت: یک کارگروه در حوزه کشاورزی و محیط زیست است که قرار شده زمینه های مربوط به کشاورزی، منابع طبیعی، دامپروری و هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و همچنین توسعه پایدار و اشتغال در بخش کشاورزی با اشتغال زایی برای 150 نفر و اعتبار 194 میلیارد تومان را دنبال کند.
وی ادامه داد: کارگروه دوم در بخش صنعت با تمرکز در طرح پوشاک تشکیل و قرار شده مشاورانی برای آموزش کسانی که در این زمینه فعال هستند، اعزام شوند و پرداخت تسهیلات آن با بانک کشاورزی هماهنگ شده است.
پورمحمدی کارگروه سوم را در زمینه گردشگری ذکر و اضافه کرد: هم اکنون هتل سه ستاره لاهیجان با 65 درصد پیشرفت فیزیکی، هتل سه ستاره آستارا با 30 درصد پیشرفت فیزیکی و هتل پنج ستاره بندرانزلی با 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تفاهم های اولیه با بانک های عامل منعقد شده است.
وی یادآور شد: احداث پالایشگاه تولید فرآورده های خونی و پلاسما در گیلان نیز از جمله مواردی است که طی تفاهم نامه با بانک ملی، انجام شده و نیاز به پیگیری های بعدی دارد.
معاون سازمان برنامه و بودجه چهارمین کارگروه را در خصوص مباحث زیربنایی استان و موضوعات مربوط به پروژه های سفر رئیس جمهوری به گیلان ذکر و خاطرنشان کرد: مجموع تعهدات سازمان 805 میلیارد تومان در قالب 31 طرح بود که بعد از آن، چند طرح هم اصافه شد.
وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمده ترین طرح، پروژه راه آهن قزوین - رشت بود و باقی مانده آزادراه قزوین رشت در حوزه منجیل و رودبار بود.
به گفته پورمحمدی، در حوزه راه آهن تعهدات سازمان برنامه و بودجه 170 میلیارد در دولت یازدهم بود که 894 میلیارد تومان در سال های 94 ، 95 و 96 پرداخت شد.
وی افزود: تمامی تامین های مالی کنارگذرهای انزلی، لنگرود، خطبه سرا و فومن طی سال های 94 ، 95 و 96 و حتی بیش از 2 و نیم برابر وعده دولت، پرداخت شده اما هنوز این مسیرها به اتمام نرسیده است.
وی میزان اعتبارات پرداخت شده در بخش فاضلاب را نیز افزون بر 150 درصد عنوان و تصریح کرد: در بخش پرورش ماهی در قفس، 10 میلیارد تومان متعهد شده بودیم که 11 میلیارد تومان پرداخت شده است.
پورمحمدی در ارتباط با طرح تسطیح اراضی کشاورزی گفت: برای این طرح در مجموع به مساحت 50 هزار هکتار طی مدت زمان پنج سال و برای هر سال، 10 هزار هکتار، اعتبار مورد نیاز پرداخت شده و تا به امروز 120 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی در خاتمه سخنانش گفت: در مجموع تا به امروز، یک هزار و 979 میلیارد و 969 میلیون تومان اعتبار به کل طرح ها پرداخت شده که طی سال 94 ، بیش از 805 میلیارد تومان و طی سال 95 ، افزون بر یک هزار و 174 میلیارد تومان بوده است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.