به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه اشتغال استان در رابطه با بازنگری سند اشتغال و توسعه توسط دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: این موضوع به معنای کاهش تعهد دستگاه‌ها نبوده و باید در مورد کم کردن تعهدات خود استدلال قوی ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید با توجه به تعهد و توانی که دارند جذب سرمایه داشته باشند، گفت: قبلا تعهدی ایجاد شده و در رابطه با آن تعهدنامه‌ای امضا شده که حال دستگاه‌ها تکلیف خود را کاهش داده‌اند.

مهندس غضنفری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و خدمات تغییر کمتری نسبت به صنعت داشته‌اند، افزود: منطق تدوین سند این نیست و با رقم قبل، اگر وضعیت استان‌های دیگر ثابت بمانند و ما در استان اقدام کنیم به کف استان‌های برخوردار در شرایط فعلی‌شان خواهیم رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از جذب ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خبر داد و بیان داشت: در مجموع ۵۰ درصد سند ظرف این سه ماه تحقق پیدا کرده است. سال گذشته حجم بیشتری را در ماه‌های پایان سال جذب کردیم و احتمال دارد امسال نیز اینطور باشد.

وی گفت: ارقامی که دستگاه‌ها تغییر داده‌اند نشان می‌دهد که خیلی کارشناسی شده نبوده‌اند. در هر مقطعی اگر تعهدی می‌دهند باید پای کار باشند برای همین سند با همان ارقام و تعهدات قبل به قوت خود باقی است.

مهندس غضنفری عنوان کرد: اگر در تدوین سند مانعی وجود دارد دستگاه‌ها باید اعلام کنند تا آن را حل کنیم نه اینکه صورت مسئله به کلی پاک شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در مواردی نیز مانند بنیاد شهید منطقی و پذیرفته شدنی است؛ همگی باید تلاش کنیم که در فرجه زمانی معین شده به اهداف سند دست یابیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان مشاغل خانگی را ایجاد کار کم‌هزینه عنوان کرد و در ادامه اظهارداشت: اشتغال فراگیر موضوعی عمده و حساس بوده که مورد تایید مراجع کشور است.

وی از عملیاتی شدن سامانه کارا در هفته آینده خبر داد و افزود: مباحثی که در حوزه اقتصاد مطرح می‌شوند در سند جمع و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که نهایتا این سند بر اساس شعار سال تدوین و نقشه راهی برای حرکت رو به جلو می‌شود.

مهندس غضنفری اقدامات دولت یازدهم را مطلوب عنوان کرد و گفت: با تمام محدودیت‌های اعتباری که وجود داشت دستگاه‌ها همگی تلاش کردند و مردم نیز مشارکت خوبی داشتند که در نهایت منجر به ارتقای استان در کشور شد و این موضوع کاملا مشهود است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775180
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.