به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران بندرانزلی از سوی شهرداری اظهار کرد: انتقاد با تخریب فرق دارد و کسی حق ندارد با توهین و افترا زدن به مسئولان از آن به عنوان انتقاد یاد کند.

وی با اشاره به اینکه انتقاد بجا و سازنده می تواند مسیر رشد و توسعه شهرستان را در هر زمینه ای فراهم آورد افزود: خبرنگار نباید اجازه دهد قلمی را که خداوند نسبت به آن در کتاب آسمانی مان قسم یاد کرده ، آلوده به توهین و افترا و تهمت شود چرا که هم شرعا و عرفا حرام است و هم در قانون مجازات اسلامی عواقبی برای این گونه اعمال تعیین شده است.

حیدری آزاد تصریح کرد: نباید افرادی بخاطر منافع شخصی ، گروهی ، جناحی و جمعی وارد مسیر توهین و افترا و تخریب شده و تمامی زحمات یک مجموعه و خادمان مردم را به واسطه برخی مسائل پشت پرده زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه اخبار شهرستان بندرانزلی آنگونه که باید منعکس نمی شود خاطرنشان کرد: بندرانزلی از شهرستان هایی است که شاخصه های توسعه یافتگی آن نسبت به شهرهای دیگر گیلان بسیار بالاتر است و شهروندان این شهر ساحلی نیز مردمی فرهیخته و با شخصیت هستند و آنچه که در مورد این شهر در برخی از سایت ها نوشته می شود، صحت ندارد.

 فرماندار بندرانزلی مردم را ولی نعمت مسئولان دانست و تاکید کرد: مردم فقط احترام می خواهند و دستگاه های اجرایی مکلف به خدمتگزاری و تکریم ارباب رجوع و احترام گذاشتن به حقوق شهروندان هستند چرا که این مسئولیت ها فرصتی برای خدمتگزاری به مردم است.

حیدری آزاد با تاکید بر ضرورت کسب رضایت مردم در انجام امور محوله مسئولان گفت: ارزش این میزهایی که به مسئولان سپرده شده زمانی است که در راه خدمت به مردم گام برداشته و رضایتمندی آنان حاصل شده و مسئولان در برابر باندبازی ها مقاومت کرده و منافع مردم را بر منافع خود ترجیح دهند.

وی با بیان اینکه هرجا خبرنگار هست قطعا ارتباط بین مردم و مسئولان وجود دارد افزود: خبرنگاران رابطان مردم و مسئولان و چشمان بینای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که می توانند مشکلات و مسائل هر منطقه و هر اداره و شهرستانی را به مسئولان انتقال داده و نتیجه آن را به مردم گزارش دهند.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه ارتباط با خبرنگاران برای هر مسئول و رئیس اداره ای ضروری است تاکید کرد: متاسفانه برخی ادارات فقط در روز خبرنگار به یاد این عزیزان می افتند و بالعکس بسیاری از خبرنگاران نیز در برنامه ها و مناسبت ها و جلساتی که در ادارات مختلف و در سطح شهرستان و خصوصا در فرمانداری برگزار می شود حضور فیزیکی ندارند.

حیدری ازاد با تاکید بر ضرورت حضور اصحاب رسانه برای انعکاس و انتشار اخبار شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: بندرانزلی به عنوان بندراستراتژیک ، اقتصادی ، گردشگر پذیر و قطب اقتصادی گیلان محسوب می شود اما متاسفانه آنچنان که باید، اخبار شهرستان در رسانه ها منعکس نمی شود و این وظیفه خبرنگار است که در کنار انتقاد فعالیت ها و کارهای انجام شده را نیز منتشر کرده و به اطلاع مردم برساند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط هرچه بیشتر بین مسئولان و خبرنگاران افزود: در راستای ساماندهی خبرنگاران شهرستان بندرانزلی نیز با توجه به اعلام آمادگی شهردار انزلی در خصوص در اختیار قرار دادن مکانی به عنوان محل کانون خبرنگاران ، تشکیل این کانون نیز در دستور کار قرار می گیرد تا خبرنگاران بندرانزلی علاوه بر اطلاع رسانی حرفه ای اخبار شهرستان در این امر مثمر ثمر تر باشند.

بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.