گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ رسلان زارع در جلسه ستاد انتخابات استان با اشاره به نقش و جایگاه مردم و مشارکت آنان در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ماهیت و ساختار اصلی نظام سیاسی کشور ما بر مبنای دین و براساس آرای مردم شکل گرفته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همه شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: وحدت و اتحاد ملی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم و تثبیت اقتدار آن تا به امروز داشته است.

زارع به شعار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با عنوان "گام دوم انقلاب؛ قانون مداری و بی‌طرفی، انسجام ملی" اشاره کرد و افزود: مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است که برگزاری آن با مشارکت حداکثری، در سایه امنیت و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه تأمین چهار رکن مهم سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در جریان برگزاری انتخابات مورد تاکید است، یادآور شد: دو رکن سلامت و امنیت، وظیفه ذاتی وزارت کشور است که باید با جدیت تمام مورد توجه باشد و در راستای تحقق مشارکت حداکثری نیز براساس وظیفه ملی ما، بایستی کوشش مستمر صورت گیرد.

زارع بر ضرورت تحقق آرامش اجتماعی و وحدت ملی تأکید و اضافه کرد: به دنبال وجود وحدت، آرامش اجتماعی نیز پدیدار می شود و توسعه سیاسی و اجتماعی را محقق می نماید.

سرپرست استانداری گیلان بر لزوم صیانت از آرای مردم به عنوان یک رکن و اصل مهم در انتخابات تاکید کرد و گفت: همه فعالان حوزه انتخابات باید با تمکین از قانون، اصل صیانت از آرای مردم را مورد توجه قرار دهند .

وی افزود: تقویت مشارکت عمومی یک ضرورت محسوب می شود زیرا این امر برای جمهوری اسلامی ایران که خود بر اساس مردم‌سالاری دینی شکل گرفته همواره موردنظر بوده و استمرار مشروعیت این نظام مردمی در صحنه‌های بین‌الملی را نشان می‌دهد.

زارع با بیان اینکه برگزاری سالم انتخابات یکی از اهداف مهم دیگر ماست، گفت: ساز و کارهای مختلفی در استان پیش‌بینی شده که بر اساس برنامه زمانبندی اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دولت و نهادهای عمومی با انگیزه و مجاهدت در مسیر انجام وظایف خود تلاش تا رضایت مردم را بیشتر کسب کنند.

در پایان این نشست اعضای ستاد انتخابات استان احکام خود را دریافت کردند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.