معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز، انتخابات را تامین کننده و تضمین کننده آبروی سیاسی نظام عنوان کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم سالارانه است که استقرار و ساختار شکل‌گیری خود را متکی به حضور مردم می داند.

به گزارش ایلنا، سعید ناجی در دومین جلسه ستاد انتخابات استان البرز اظهار داشت:برگزاری انتخابات مطلوب در گرو عوامل متعددی است که همه آن به اجرای دقیق قانون انتخابات بازنمی گردد بلکه باید آن را در شکل‌گیری فضای ذهنی مناسب که لازمه مدیریت کار سیاسی است، جستجو کرد.

وی افزود: بنابراین لازم است فرمانداران و بخشداران با ایجاد تعادل در منطقه تحت مدیریت خود با اشراف کامل بر پدیده های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سیاست های دولت را تسهیل کرده و شرایط لازم را برای انتخاباتی پرشور و حداکثری فراهم کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اعمال حاکمیت و اقتدار در جهت رفع مشکلات مردم در راستای سیاست‌های دولت بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: آسیب شناسی انتخابات گذشته از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در کنار ارزیابی های میدانی از عملکرد حوزه های انتخابیه به دست آمده و مسئولان را در امر برگزاری مطلوب انتخابات یاری دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز به تحلیل شرایط فعلی کشور در سطح داخلی و بین الملل که در نوع خود بسیار پیچیده و منحصر به فرد است، پرداخت و افزود: برگزاری انتخابات در شرایط فعلی کشور بویژه در موضوع برجام که توفیق بزرگی در عرصه بین المللی به شمار رفته و باعث شد کشور از انزوای بین المللی سالهای گذشته خارج شود، بسیار حائز اهمیت است.

ناجی ادامه داد: این توفیق در شرایطی حاصل شده است که مذاکرات و مقاومت های صورت گرفته منجر به خروج امریکا و بروز وضعیت شبه انزوایی در جامعه بین الملل شده است. در حال حاضر نیز حضور عناصر دیپلماتیک در مجامع مختلف بین المللی حکایت از قدرت دیپلماسی، تقویت بنیه دفاعی و پاسخ قدرتمندانه به تعرض به تمامیت ارضی از یک سو و امید آفرینی و افزایش اعتماد عمومی دارد که می تواند خود را به خوبی در این انتخابات نشان دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز، انتخابات را تامین کننده و تضمین کننده آبروی سیاسی نظام عنوان کرد وگفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم سالارانه است که استقرار و ساختار شکل گیری خود را متکی به حضور مردم می داند.

به گفته وی، وزارت کشور که مکلف به تنظیم مناسبات سیاسی است و از سویی به عنوان متولی برگزاری انتخابات رسالت سنگینی بر عهده دارد باید با نگاهی باز و بسیط به دور از اعمال سلیقه های خاص و یا شخصی ضمن پرهیز از منافع شخصی و حزبی انتخاباتی در شأن مردم برگزار کند تا بتواند موجبات تحکیم پایه های نظام مردم محور جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

تضمین سلامت انتخابات، اشراف کامل بر قوانین انتخابات، حراست از آراء مردم به عنوان وظیفه شرعی و قانونی از دیگر نکاتی بود که از سوی رئیس ستاد انتخابات استان مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست فرمانداران، رؤسای کمیته های مختلف ستاد انتخابات استان و بخشداران به بیان نقطه نظرات و نیازمندی های خود پرداخته و آمادگی خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.