به گزارش ایرنا، جاسم جادری شنبه در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان افزود:حرکت بر مدار قانون وظیفه اصلی مجریان انتخابات است و باید انتخابات را به شکل قانونی برگزار کنیم.
وی بیان داشت: برگزاری انتخابات یک اصل اساسی و مهم در نظام جمهوری اسلامی است و در طول 38 سال پس از انقلاب اسلامی به طور متوسط سالی یک بار در کشور انتخابات برگزار شده است.
استاندار هرمزگان اظهارکرد: انتخابات باید شفاف برگزار شود و مردم باید در جریان تمامی مراحل و فرآیندهای انتخابات قرار گیرند.
جادری اضافه کرد: وظیفه مهم برگزاری انتخابات جزء وظایف ذاتی وزارت کشور است و در استان ها این وظیفه را استاندار، فرمانداران و بخشداران بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه باید زمینه حضور و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات فراهم شود، گفت: هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، موجب تقویت اصل نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.
یکهزار و 474 شعبه اخذ رای شامل 796 صندوق ثابت و 497 صندوق سیار برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این استان پیش بینی شده است.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود.
درانتخابات امسال یک میلیون و 160 هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 33 هزار و 468 نفر رای اولی می باشند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.