امام جمعه بندر مرزی آستارا گفت: ائمه جمعه برای کارهای فرهنگی بودجه ای از هیچ جا ندارند و باید متکی بر منابع شهرستان باشند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا در آستانه برگزاری سومین همایش بزرگ گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه آستارا در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها، اظهار کرد: بر اهمیت نماز جمعه در دین مبین اسلام و روایات تأکید شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت نماز جمعه بعد از انقلاب بیشتر شده است، ادامه داد: علاوه بر اینکه اثر گذاری نماز جمعه بر مؤمنان مشهود است، این اثر گذاری به دلایل مختلف بر دشمنان هم بیشتر است و بر مذاق آنها خوش نمی آید.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه همایش ها دو هدف جریان سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه و شناساندن جایگاه این فریضه را در پی دارد، افزود: نماز جمعه هادی است و منحصر به فرد و مکان خاص نیست و نهاد نماز جمعه ارتقای ظرفیت هدایت گری ملی را دنبال می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای نماز جمعه با استفاده از ظرفیت رسانه ها بر مردم تبیین شود، خاطر نشان کرد: ائمه جمعه برای کارهای فرهنگی بودجه ای از هیچ جا ندارند و باید متکی بر منابع شهرستان باشند.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه باید نگاه پدرانه داشته باشند و نگاه به احزاب و گروه های دیگر را در دستور کار قرار دهند و از آنها غافل نباشند.

امام جمعه آستارا انعکاس صحیح اخبار نماز جمعه را از اولویت ها و مهمترین وظایف رسانه ها دانست و تصریح کرد: اگر اخبار نماز جمعه درست منعکس نشود، اثر دهی منفی به دنبال دارد که خسارات آن غیرقابل جبران است.

وی افزود: داشتن خبرنگاران متعهد و آشنا به خط قرمزها از شاخصه های شهرستان آستارا می باشد که بسیاری از شهرهای کشور از آن بی نصیب هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه در راستای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی، باید گام دوم انقلاب را به خوبی برداریم، گفت: پایداری و استقامت مردم ایران بر همگان اثبات شده است.

به گزارش ایسنا، سومین همایش بزرگ گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در آستارا روز چهارشنبه (دوم خرداد) در مصلای بزرگ بندر مرزی آستارا برگزار می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.