به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد شامگاه دوشنبه در نشست با علمای اهل سنت در فرمانداری آستارا افزود: علما در ایجاد وحدت و همدلی نقش آفرین باشند و توطئه های دشمنان در اختلاف افکنی شناسایی و خنثی شود.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش از ظرفیت علمای اهل سنت در مدارس برای ترویج امور دینی استفاده کند و مردم در آئین های ملی و مذهبی از سخنرانی علمای اهل سنت بهره ببرند.
وی بیان کرد: تبیین منویات مقام معظم رهبری و آرمان های نظام اسلامی برای نسل جوان از وظایف سنگین علماست و نباید در این راستا کوتاهی شود.
رستم زاد گفت: آبرسانی و گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی و استمرار طرح تحول نظام سلامت از راهبردهای دولت تدبیر و امید است و دولت برای حل مشکلات مردم از همه ظرفیت ها استفاده می کند.
فرماندار آستارا ادامه داد: زیرساخت های راه در برخی روستاها نامناسب است و به زودی بازدیدهای مشترک با دستگاه های متولی برای رفع این مشکل انجام خواهد شد.
حجت الاسلام شیخ جابر عباداللهیان امام جمعه اهل سنت روستای عنبران آستارا هم گفت: اهل سنت این شهرستان پایبندی به انقلاب اسلامی را با تقدیم 20 شهید نشان داده اند و امیدواریم با وحدت مسلمانان، زمینه رشد و شکوفایی بیشتر فراهم شود.
وی افزود: تخریب اسلام و تفرقه بین ملت از ترفندهای دشمنان جمهوری اسلامی ایران است و کشور ما با محوریت ولایت فقیه، معادلات سیاسی استکبار را بر هم زده و باید قدر نعمت ولایت را بدانیم.
وی اضافه کرد: 12 امام جمعه اهل سنت در روستاهای آستارا در خدمت دین اسلام هستند و به عنوان منادیان وحدت با هر گونه اختلاف افکنی مقابله می کنند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 87 مسجد در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت این شهرستان را اهل سنت تشکیل می دهند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.