به گزارش خبرنگار ایرنا، میر شمس مومنی زاده غروب شنبه در جلسه ساماندهی سواحل گیلان در رشت اظهار داشت: ما به همه ایرانیان خدمات ارائه می کنیم در صورتی که اعتبارات ما استانی است.
وی با تاکید بر ضرورت مطالبه از اعتبارات ملی تصریح کرد: شهرستان رشت دارای 22 کیلومتر ساحل در 11 روستای بخش های خمام ، لشت نشاء و خشکبیجار است و 55نقطه خطر آفرین در سواحل آن شناسایی شده است اما بایستی از امکانات استان برای ارائه خدمات به همه ایرانیان استفاده کنیم.
وی با اشاره به لزوم تعیین متولی مشخص برای سواحل گفت: سواحل باید یک متولی واحد و مشخص داشته باشد و فرمانداری ها همان نقش نظارتی را داشته باشند .
مومنی زاده با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای دریا بایستی برای چهار فصل باشد ، گفت: یکی از ماموریت ها و اولویت های ما حذف و یا کاهش تلفات نیروی انسانی است؛ از اینرو ، حقوق ناجیان غریق که نقش محوری در این رابطه ایفا می کنند، باید به موقع پرداخت شود.
وی همچنین بر لزوم فرهنگسازی در استفاده از سواحل برای کاهش غریق تاکید و بیان کرد: بایستی مشکلات هیات نجات غریق اعم از اداری ، آموزش ، صدور کارت ، استقرار ناجیان و پرداخت دستمزد در رابطه با ناجیان نیز برطرف شود .
همچنین اسماعیل حیدری ازاد فرماندار انزلی با بیان اینکه مدیریت سواحل با وزارت کشور و پرداخت حقوق ناجیان با اداره کل ورزش و جوانان است ، گفت: این موضوع موجب عملکرد ضعیف ما می شود.
وی اظهار داشت: بندر انزلی دارای هشت طرح و 48 کیلومتر ساحل است که گردشگران فقط می توانند از 27 کیلومتر آن استفاده کنند.
نماینده محیط زیست گیلان نیز در اینجلسه گفت: 10 مورد از شناگاه ها دارای پرچم آبی و مابقی زرد و دو شناگاه به دلیل آلودگی شدید از لحاظ شنا ممنوع اعلام شده اما می تواند از نظر تفرجگاهی مورد استفاده قرار بگیرد.
گیلان دارای 274 کیلومتر نوارساحلی از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب گیلان است. گیلان دارای 9 شهرستان ساحلی است.
شهر رشت دارای شش بخش است که دارای 22 کیلومتر نوار ساحلی است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.