به گزارش خبرنگار ایرنا، جوادپور روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان افزود: از سال 92 تا 96 ، از 18 طرح سالمسازی به 35 طرح رسیدیم و تعداد شناگاه ها از 36 شناگاه به 68 شناگاه افزایش یافته است.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در این جلسه گفت: از سال 93 براساس دستورالعمل وزارت کشور ، 19 دستگاه عضو ستاد سلامت دریا 116 وظیفه ماموریت پیدا کردند.
سردار محمدرضا اسحاقی تصریح کرد: پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی ، ایجاد فضایی امن و شاد برای شهروندان و گردشگران و جلوگیری از ناهنجاری های اخلاقی از جمله اهداف این دستورالعمل است.
وی افزود: در راستای انجام وظایف پلیس 25 پاسگاه کلانتری و روزانه یک هزار نفر در طرح های سالمسازی دریا مشارکت می کنند.
وی با اشاره به افزایش گردشگران در سواحل استان، کافی نبودن طرح ها و تعداد ناجیان غریق ، کافی نبودن علائم هشداردهنده و تاخیر در شروع طرح ها را از جمله مشکلات عنوان کرد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز با اشاره به حضور گردشگران در سواحل و لزوم حضور ناجیان غریق گفت: اجرای طرح های ساحلی در همه نقاط دریا امکانپذیر نیست و صرفا نمی توان از افرادی به عنوان نجات غریق در طرح ها استفاده کرد.
مریم بخشی با تاکید بر لزوم آموزش ناجیان غریق و اخذ مجوز آمادگی افزود: طرح سالمسازی دریا طرح ملی است و باید اعتبارات ملی برای این طرح ها در نظر گرفته شود .
فرماندار رشت نیز گفت: 11 روستای شهرستان نوار ساحلی دارند که شش طرح سالمسازی در سه بخش خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء اجرا می شود و نظارت و مدیریت راهبردی این طرح ها با فرمانداری شهرستان است.
سید محمد احمدی تعداد نقاط خطر آفرین شهرستان رشت را 55 نقطه عنوان و بیان کرد: برای هر نقطه خطر آفرین بایستی 2 ناجی وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم پرداخت حقوق ناجیان غریق گفت: در حال حاضر مدیریت این شهرستان 240 میلیون تومان به ناجیان غریق سواحل این شهرستان بدهکار است که انگیزه را برای حضور ناجیان غریق در طرح های سالمسازی دریا برای امسال کاهش داده است .
جلسه طرح ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان امروز ( چهارشنبه ) به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، حدود 280 کیلومتری ساحل دارد. 9 شهرستان استان نیز ساحلی هستند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.