به گزارش ایرنا، به گفته مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آیین راه اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی در گچساران، همفکری و همدلی در مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی این استان موجب شده تا نخسیتن مرکز یادگیری محلی سیار در منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد راه اندازی شود.
هادی زارع پور افزود: تاکنون بیش از 10 مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده که تاپایان سالجاری به 16 مرکز خواهد رسید.
وی بیان کرد: این مراکز با هدف آموزش مهارتهای زندگی، کارآفرینی، اشتغال و تولید، ارتقاء دانش و فرهنگ محیط زیست، کشاورزی، منابع طبیعی، آموزش حقوق اجتماعی و شهروندی و بهداشت راه اندازی شده اند.
زارع پور اظهار داشت: در این مراکز امکان آموزش بیش از 40 نوع مهارت وجود دارد.
وی بیان کرد: در هر مرکز یادگیری محلی سواد آموزان در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در کنار سواد پایه، مهارت‌ها را نیز فرا می‌گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون بیش از یکهزارو 400 نفر در این مراکز یادگیری محلی این استان از سوی 250 مربی در حال آموزش هستند.
سید حمدالله خواهش نیک افزود: امید است تا پایان سالجاری با راه اندازی 6 مرکز یادگیری دیگر زمینه آموزش یکهزارو 900 سوادآموز فراهم شود.
وی تصریح کرد: در این مراکز مهارت آموزی برای فراگیران دوره های سوادآموزی،تکمیلی، پایانی و تحکیم سواد انجام می شود.
خواهش نیک گفت: برای نخستین بار مرکز یادگیری محلی در شهر دوگنبدان با 12مربی راه اندازی شد.
وی ادامه داد:هم اکنون 120 نفر در مرکز سوادآموزی و یادگیری محلی دوگنبدان در حال آموزش هستند.
خواهش نیک افزود: این مرکز شامل مجتمع آموزشی است وبی سوادان10تا49سال شهر دوگنبدان می توانند از فرصت فراهم شده در این شهر استفاده کنند.
وی افزود:50 درصد آموزش‌ها در زمینه مهارت زندگی،30 درصد در زمینه مهارت اجتماعی و 20 درصد مربوط به حقوق شهروندی است.
براساس سرشماری سال 95 جمعیت بی سواد گروه سنی 10 تا 49 سال استان 34 هزار و 106 نفر است که 9 هزار و 205 نفر مرد و 24هزار و 901 نفر زن هستند.
در بین شهرستان ها نیز گچساران و بویراحمد با 96/6 و 93/8 بیشترین و کهگیلویه با 88/2 و لنده با 88/4 کمترین میزان باسوادی را دارند.
راه اندازی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی از سال تحصیلی 94 در دستور کار نهضت سواداموزی قرار گرفته است .
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.