براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تعداد هشت نفر و سال 1394، 9 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
جلال پوران فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حوادث بر اثر بی‌احتیاطی مردم، به‌کارگیری گازهای خوراک پزی برای گرم کردن و استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد رخ داده است.
وی بیان کرد: در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و 600 مأموریت امدادی از سوی کارکنان فوریت‌های پزشکی این استان انجام شده است.
پوران فرد بیان کرد: در این مأموریت‌ها 14 هزار 400 مصدوم پس از امداد و نجات اولیه به بیمارستان‌ها منتقل شدند.
پوران فرد بدون اشاره به آمار تصریح کرد: سوانح رانندگی بیشترین مأموریت‌های امداد امسال در این استان بوده است.
وی بیان کرد: هم اکنون 39 پایگاه امداد زمینی و 2 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به حادثه دیدگان در کهگیلویه و بویراحمد خدمات رسانی می‌کنند.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مناطق باباکلان در گچساران، امامزاده علی (ع) در کهگیلویه و چیتاب در بویراحمد در سال جاری راه اندازی خواهد شد.
پوران فرد بیان کرد: 14 پایگاه امداد جاده‌ای برای راه اندازی در این استان تصویب شده است.
وی کمبود نیروی انسانی برای راه اندازی پایگاه‌های مورد نیاز جدید، طرحی بودن تعداد زیادی از نیروها و حقوق معوقه کارکنان از مشکلات فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.