به گزارش ایرنا، مهناز احمدی دستجردی روز شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: باید نگاه مردم و مسئولان اجرایی کشور به نهاد مهم آموزش و پرورش و جایگاه والای معلمان فراتر از نگرش به دیگر مشاغل و نهادهای دولتی باشد تا احساس تبعیض بین قشر معلم به وجود نیاید.
وی افزود: بروز احساس تبعیض بین معلمان کشور آثار مخربی دارد که یکی از مهمترین آنها تأثیر منفی در تدریس آنان خواهد بود و به همین دلیل نیز باید جلوی آن را گرفت.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور حقوق شهروندی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید وضعیت رفاهی و معیشتی معلمان نیز ارتقا یابد و مشکلات مالی آنان تا حد امکان برطرف شود.
احمدی دستجردی عنوان کرد: سال گذشته منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری تهیه، تدوین و به دستگاه های مختلف اجرایی کشور ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه این منشور بر اساس آیات و روایات و قوانین جمهوری اسلامی ایران تهیه و تدوین شده، ابراز داشت: حقوق شهروندی معلمان که جزو این منشور است ایجاب می کند آحاد مختلف مردم و تمامی نهادهای دولتی کشور نسبت به مقوله تعلیم و تربیت و جایگاه والای معلم احساس مسئولیت کنند و پاسخگو باشند.
احمدی دستجردی با اشاره به لزوم هماهنگی هر چه بیشتر بین تعلیم و تربیت معلمان و آموزش های دیگر نهادهای فرهنگی، گفت: وجود برخی ناهماهنگی ها در این زمینه عامل بروز بخش عمده ای از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در کشور شده است.
معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز گفت: درد امروز بسیاری از معلمان ایران اسلامی علاوه بر مشکلات مالی وجود برخی بی عدالتی ها در زمینه تفاوت میزان پرداخت حقوق و دستمزد در آموزش و پرورش با دیگر دستگاه های اجرایی است.
محمد مهدی زاده اظهار داشت: باید حرمت، جایگاه، مقام، شأن، ارزش و منزلت والای معلمان کشور بیش از پیش توسط مردم و مسئولان اجرایی رعایت شود.
وی احترام به معلمان را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: معلمان جزو بهترین الگوها برای نسل جوان به عنوان آینده سازان کشور هستند.
مهدی زاده بیان کرد: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ احترام به معلمان بین قشرهای مختلف مردم کشور مستلزم بخشنامه، آیین نامه یا دستورالعمل نیست بلکه بستگی به رفتار و عملکرد بزرگترها و متولیان امر دارد.
84 معلم نمونه کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
13 کتاب تألیفی معلمان کهگیلویه و بویراحمد در سال های 1395 و 1396 نیز در این آیین رونمایی و از مؤلفان آنها تجلیل شد.
12 تا 18 اردیبهشت هر سال به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به نام هفته معلم نامگذاری شده است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.