به گزارش خبرنگار ایرنا شهردار آستارا روز دوشنبه در این آئین در سالن شهرداری گفت: شهرداری با خط کشی معابر و مشارکت در نصب علائم راهنمایی و رانندگی به ارتقای ایمنی خیابان های شهر اقدام کرده است.
جواد معیتی افزود: در اطراف پایانه مسافری آستارا فضایی برای راه اندازی شهرک آزمایش و آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان تامین شده که در اوایل سال آینده ایجاد خواهد شد.
رئیس پلیس راهور آستارا هم گفت: رانندگان خودروها با نبستن کمربند و استفاده از تلفن همراه و راکبان موتور سیکلت ها با نگذاشتن کلاه ایمنی باعث تهدید جان خود و دیگران می شوند.
سرگرد احمد رستمی افزود: نقص فنی خودرو از عوامل حوادث جاده ای است و رانندگان قبل از حرکت، از سالم بودن چراغ ها و ترمز خودرو اطمینان حاصل کنند.
وی بیان کرد: دانش آموزان با قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله بستن کمربند ایمنی، صحبت نکردن با تلفن همراه، پرهیز از خوردن و آشامیدن، رعایت سرعت و سبقت مجاز، صحبت نکردن با دیگران و توجه به جلو آشنا شوند و به عنوان همیاران پلیس، تخلفات را با احترام به رانندگان یادآوری کنند.
رستمی ادامه داد: آمار کشته های حوادث جاده ای کشور از 28 هزار نفر در سال 84 به 16 هزار نفر در سال 96 کاهش یافت و در سال جاری 208 عابر پیاده و 234 موتورسیکلت سوار در جاده های گیلان کشته شدند.
مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: حدود سه هزار دانش آموز به عنوان همیار پلیس فعالیت می کنند و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهور و مربیان مدارس به دانش آموزان آموخته می شود.
سجاد موسوی بیان کرد: قوانین برای امنیت انسان ها وضع شده و بر اساس شرع و عقل، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی لازم و بی توجهی به قانون، حرام است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 17 هزار دانش آموز در مدارس آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.