به گزارش خبرنگار ایرنا رضا باجولوند روز چهارشنبه در جشنواره مهارت آموزی گردشگری گیلان در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در دنیای امروز کشورهای توسعه یافته علاوه بر اهمیت دادن به آموزش، با ابزارهایی که در اختیار دارند ، در صدد توسعه آن بر می آیند.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور افزود: باید در کنار آموزش های علمی به مهارت آموزان، دانش آنها را نیز ارتقا داده و در کنار مهارت آموزی عملی باید مهارت های فکری را هم داشته باشیم .
باجولوند با اشاره به همگام شدن آموزش های نظری با آموزش های عملی خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته برای مهارت هایی که به اشتغال منتهی می شود؛ ارزش گذاری کرده اند و باید با استفاده از افراد شاغل با تجربه ، مهارت های آنان را به نسل جوان امروزی منتقل کنیم .
وی برگزاری جشنواره هایی از این دست را فرصتی مناسب برای انتقال تجارب و کسب مهارت های جدید دانست و تاکید کرد: استعدادیابی در محیط های جشنواره ای می تواند خلاقیت و نوآوری را به دنبال داشته باشد و کارآفرینی ها از همین جشنواره ها آغاز می شود که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه ای با تاکید بر ضرورت برگزاری آموزش ها به صورت بومی و منطقه ای گفت: برای بهره وری مناسب از آموزش فنی و حرفه ای باید صنعت، آموزش عالی و آموزش و پرورش در کنار هم قرار گیرند تا نیروی کار ماهر به بازار معرفی شوند.
باجولوند برگزاری مسابقات مهارت را محلی برای نمایش مهارت ها و دانش ها عنوان و تصریح کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی برای شناسایی ایده های برتر برای برنامه ریزی بر روی آن ایده ها یکی دیگر از اهداف این جشنواره است تا بتوانیم با مهارت آموزی و کار آفرینی نقش موثری در اشتغالزایی داشته باشیم .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، جشنواره مهارت آموزی گردشگری با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای گیلان در قالب برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در 30 غرفه و با حضور بیش از یکصد هنرمند صنایع دستی استان در سالن همایش ها و نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد انزلی آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد .
در این جشنواره از سامانه فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی گیلان و سامانه برنامه ریزی آموزشی مراکز گردشگری استان نیز رونمایی شد .
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.