حشمت اله وردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در 40 واحد آموزشی مناطق روستایی و محروم 6 منطقه استان شامل آبدانان، چرداول، ملکشاهی و مناطق موسیان، زرین آباد و هلیلان سکونت دارند.
وی ادامه داد: به تازگی و به همت این بنیاد نخستین مرحله آزمون رایگان طرح ارتقا علمی دانش آموزان این مناطق محروم برگزار و 2 مرحله دیگر نیز تا پایان سال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد.
معاون آموزش و پرورش ایلام همچنین از توزیع کتاب آموزشی بنیاد علوی بین دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این مناطق محروم خبر داد و گفت: به همت این بنیاد امسال سه هزار و 126 جلد کتب کمک آموزشی اهدایی این بنیاد بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع شده است.
اله وردی تاکید کرد: بنیاد علوی با هدف دانش افزایی و دستیابی دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته به منابع جدید آموزشی با اجرای طرح ارتقای تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم این اقدام را انجام داده است.
وی اجرای این طرح را در افزایش ارتقای میانگین نمره درصد قبولی و راهیابی دانش آموزان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بسیار موثر دانست.
اله وردی یادآور شد: توسعه و تقویت این برنامه ها توسط سایر نهادهای فرهنگی و افراد خیر و نیک اندیش می تواند در توسعه آموزشی و فرهنگی و برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم و غیر برخوردار تاثیر گذار باشد.
94 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.