به گزارش ایرنا، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک در این آیین گفت: تمرین پدافند غیر عامل به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و همزمان با ششمین روز هفته بسیج دانش آموزی با شعار شجاعت و آرمان خواهی دانش آموزان در مدرسه علامه حلی شهرستان اراک برگزار شد.
«علی دربندی» افزود: تمرین پدافند غیر عامل با هدف آشنایی و هماهنگی دانش آموزان برای مقابله با تهدیدهای طبیعی و غیر طبیعی هرساله در سطح مدارس برگزار می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان در این تمرین با نحوه اطفای حریق، پناه گرفتن، امداد رسانی و حمل مجروحان در هنگام حوادث طبیعی و غیر طبیعی آشنا شدند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک گفت: آشنایی دانش آموزان با اصول پدافند غیرعامل نقش مهمی در کاهش حداکثری آسیب‌ها و خطرهای گوناگون در هنگام حوادث طبیعی و غیرطبیعی به همراه دارد.
دربندی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تمرین پدافند غیر عامل برای آشنایی دانش آموزان با اصول اولیه نحوه اطفای حریق، پناه گرفتن و امداد رسانی به مجروحان در هفته پدافند غیر عامل در تمامی مدارس استان مرکزی و شهرستان اراک برگزار می شود.
این تمرین با پخش آژیر حمله دشمن آغاز و دانش آموزان اطفای حریق و پناه گرفتن در محیط های امن را تمرین کردند.
نیروهای آتش‌ نشانی و هلال احمر نیز آموزش صحیح مهارآتش، امداد رسانی، و حمل مصدومان فرضی به مراکز درمانی را به دانش آموزان آموزش دادند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.