به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا یاوند عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان گیلان ، به تبیین ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون درخصوص جامعه ایثارگری کشور پرداخت و گفت: نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در حوزه ایثارگران درون سازمانی بخشی از وظایف مشاوران ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی است.
وی اجرای برنامه‌های مناسبتی در طول سال را از انتظارات جامعه ایثارگران دانست و اظهار داشت: حضور بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی در کنار ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم شهدا الگویی برای سطوح مختلف جامعه و نشانگر اهمیت مجاهدت های آنان است.
عباسی با اشاره به اینکه مراجعه کنندگان به دستگاه‌ها باید به وجود واحد ایثارگران دلگرم باشند، گفت: در تمامی کشورهای دنیا نسبت به بازماندگان جنگ خدماتی ارائه می کنند و ما نیز موظف به حمایت از آنان در چارچوب قانون هستیم.
سید محمد احمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار گیلان نیز در این جلسه ، با اشاره به اینکه مدیون مجاهدت های شهدا و ایثارگران هستیم، افزود: تلاش ما بر این است تا ایثارگران جامعه از مزایای موجود در قانون استفاده کنند.
وی بر ضرورت وجود انگیزه در مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی در جهت خدمت متواضعانه به این دسته از سرمایه های اجتماعی تاکید و تصریح کرد: در چهل سال سپری شده از انقلاب اسلامی تلاش استکبار ایجاد عصبانیت و تقابل میان مردم و مسئولان بوده اما با صبوری، مقاومت شده و باید در خدمت به مردم با سعه صدر رفتار شود.
وی خاطرنشان کرد: تجلیل از جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا و نشست با آنان محدود به روزها و مناسبت های خاص نشود.
احمدی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در بسیاری از مقاطع حساس بویژه مسائل اقتصادی راهگشاست افزود: مدیریت جهادی یعنی با اعتقاد و باور برای توسعه و پیشرفت جامعه گام برداریم.
به گزارش ایرنا چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان نیز عصر دیروز (چهارشنبه) با حضور غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور و استاندار گیلان برگزار شد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.