«محمد تقی آبایی هزاوه» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارگران سهم و نقش زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و از زمان کاشت نهال انقلاب تاکنون خواسته ها و نیازهای این قشر مورد توجه بوده است.
وی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک مجموعه ورزشی برای کارگران استان مرکزی در اراک ایجاد شده بوده و این مهم به برکت انقلاب اسلامی در شهرستان های مختلف این استان به بیش از 14 مجموعه و مکان ورزشی افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: کارگران این استان و خانواده های این قشر از استراحتگاه ها و زائر سراهای نقاط مختلف کشور برخوردارند.
آبایی هزاوه عنوان کرد: تعداد رشته های مصوب ورزش کارگری در استان مرکزی از 11 رشته در قبل از انقلاب به 34 رشته ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رسیده است.
وی گفت: رتبه های کسب شده برتر ورزشی در مسابقات کشوری توسط ورزشکاران کارگر این استان از 50 نفر به 450 نفر افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: جامعه کارگری این استان برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی 268 شهید در دروان هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم کرده است.
آبایی هزاوه اظهار داشت: برنامه های دینی و ترویجی در جامعه کار و تولید و ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی مورد توجه جدی قرار گرفته و در طول 40 سال گذشته 54 پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای کارگری بزرگ استان مرکزی راه اندازی شده است.
وی عنوان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بین جامعه کار و تلاش این استان 13 دوره مسابقه سراسری با حضور 2 هزار شرکت کننده برگزار شده و بیش از 100 نمازخانه در واحدهای کارگری ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: جمعیت باسواد کارگری این استان در قبل از انقلاب 35 درصد بوده که این مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای ماده 155 قانون کار به 98 درصد رسیده است.
آبایی هزاوه تصریح کرد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قشر کارگر پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در طول 40 سال گذشته بیش از 40 کتابخانه در واحدهای کارگری استان مرکزی ایجاد شده و بیش از پنج هزار نسخه کتاب نیز به این واحدها اهدا شده و بیش از 500 مسابقه کتابخوانی بین کارگران برگزار شده است.
وی عنوان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش با ایجاد و توسعه خانه فرهنگ کار در کارگاه های تولیدی و صنعتی، ساماندهی رابطان فرهنگی در تعاونی ها و کارگاه های بالای 50 نفر، شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان مذهبی، فرهنگی و هنری جامعه هدف و افزایش چشمگیر برنامه های دینی و ترویجی در جامعه کار و تولید از دیگر توفیقات است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و حدود 70 درصد از جمعیت این استان را کارگران و خانواده های آنان تشکیل می دهند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.