رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این باره گفت: مرحله اول برنامه ملی بررسی الگوی مصرف غذایی و وضعیت تغذیه ای خانوارهای گیلان از نیمه دوم دی ماه جاری به اجرا درآمده و تا پایان بهمن ماه سال جاری توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می شود.
شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: شناسایی الگوی کیفی و کمی موادغذایی، تعیین میزان مواد مغذی دریافتی و کفایت تغذیه ای رژیم غذایی، سیاستگذاری های سطح کلان غذا و تغذیه، کمک به تعیین وضعیت ناامنی غذا و تغذیه ای در جامعه، شناخت عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیرواگیر و برنامه ریزی های تغذیه جامعه از اهداف اجرای این طرح است.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح برنامه اطلاعات مربوط به الگوی غذایی در دو فصل غیر متوالی در مناطق روستایی، شهری و حاشیه های شهری استان گیلان، با روش یکسان و توسط کارشناسان شاغل در حوزه معاونت بهداشتی جمع آوری می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: پرسشگران طرح بررسی الگوی مصرف غذایی و وضعیت تغذیه ای خانوارها برای مصاحبه مستقیم با خانواده ها، با کارت شناسایی عکس دار و ابلاغ اجرایی این طرح به درب منازل مراجعه می کنند بنابراین ضروریست تا خانواده ها در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
این طرح بر اساس پیرو مکاتبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت بهداشتی و بر اساس تفاهمنامه های به عمل آمده دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور و با همکاری تمامی معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور اجرا می شود.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.