رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت گفت: نبود معاونت برنامه ریزی در شهرداری رشت صدماتی را در پی داشته که از معضلات آن دوباره کاری و نظم نداشتن در جهت اهدافی مشترک است.

به گزارش ایلنا از رشت، یکصد و هفدهمین جلسه‌کمیسیون عمران با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون عمران و مدیران شهرداری در عمارت شهرداری برگزار شد.

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت در خصوص لایحه ساماندهی مشاغل سیار با انتقاد از خلا نداشتن معاونت برنامه ریزی در شهرداری رشت اظهار کرد: نبود معاونت برنامه ریزی در شهرداری رشت صدماتی را در پی داشته که از معضلات آن دوباره کاری و نظم نداشتن در جهت اهدافی مشترک است. در همین راستا لایحه ساماندهی مشاغل سیار در کنار شهر خلاق خوراک و در شرایط عدم وجود معاونت برنامه ریزی می تواند دچار نواقصی از این جهت باشد.   رسولی با اشاره به پتانسیل شهر خلاق خوراک افزود: شهر خلاق خوراک ذاتا پدیده‌ای است که می‌تواند موجب سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران در شهر رشت شود. ولی در شرایط عدم وجود معاونت برنامه ریزی در شهرداری رشت، چشم انداز ها برای حرکت منسجم هه بخش های شهرداری وجود ندارد.   وی یکی از دغدغه های اصلی اجرای لایحه ساماندهی مشاغل سیار را همپوشانی این طرح با شهر خلاق خوراک دانست.   رئیس کمیسیون عمران با اشاره به تجربیات شهرداری در زمینه بازارچه‌ها بیان داشت: شهرداری در تجربه ای که در مورد ساماندهی مشاغل در قالب احداث بازارچه ها داشت، موفق نبود. در احداث بازارچه‌ها، شهرداری املاکی را برای این امر اختصاص داد که با توجه به تراکم موجود در رشت و تعداد کم املاک و همچنین قیمت بالای ملک در رشت، این هزینه ها برای شهرداری تبدیل به احسن نشد و الان با توجه به هزینه هایی که شهرداری نموده از این بازارچه ها درآمد قابل توجه ای ندارد.   رضا رسولی با حمایت از سرمایه گذاران بیان کرد: باید روند اجرای کار را برای سرمایه گذار تسهیل و از دوباره کاری و ورود به روندی دست و پاگیر و بی فایده پرهیز کرد.   وی با اشاره به جذابیت های به وجود آمده در سطح شهر رشت اظهار داشت: در طی سالها مردم خود راسته های متفاوتی در نقاط مختلف شهر رشت به وجود آوردند که این راسته ها خود از جذابیت‌های شهر ما می باشد. یکی از دغدغه ها تاثیر این لایحه بر روی این راسته ها است. وی احتمال انتخاب فقط چند شغل مشخص و پر سودتر توسط سرمایه گذار را از دغدغه‌های دیگر اجرای این لایحه ارائه شده توسط سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت دانست.   معاون خدمات شهر شهرداری رشت نگاه شهرداری به موضوع دستفروشان را یک نگاه اجتماع محور دانست و افزود: شاید ساماندهی دستفروشان در عمل برای شهرداری به صرفه نباشد، اما به دلیل ماهیت کاری شهرداری و منافع اجتماعی برای شهروندان، شهرداری باید از سرمایه گذارانی که به این نوع موضوعات ورود می کنند و از دغدغه های شهرداری می کاهند، حمایت کند.   مقصودی با اشاره به خدمات گسترده شهرداری در خصوص موضوعات اجتماعی بیان داشت: هیچ دستگاهی به مانند شهرداری ارائه دهنده خدمات اجتماعی به شهروندان نیست.   وی نارضایتی مردم و اصناف را از وضعیت کنونی شرح داد و ادامه داد: شهرداری رشت به غیر از این طرح، در حال کار روی آیتم های دیگر مثل طرح شب های روشن و شناسایی فضاها در محلات نیز می باشد.   مقصودی، راهکارهای موفقیت در این طرح را در اختیار قرار دادن ایده های متفاوت و متنوع به دستفروشان عنوان نمود و اجرای موفق آن را در حل بخشی از مشکل بیکاری موثر دانست.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.