سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج از اجرای اولین پروژه پیشگام و محرک توسعه در بافت های فرسوده محله مصباح خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا عاقلی در بازدید از محل اجرای پروژه پیشگام توسعه به نام P-E-2 در حد فاصل کوچه‌های حسینی و سهراب در محله مصباح، گفت: پیرو تعریف پروژه های پیشگام تجمیع و نوسازی در پهنه‌های شرقی و غربی کرج و اقدامات به عمل آمده توسط حوزه معاونت نوسازی و بهسازی سازمان مبنی بر تشکیل جلسات متعدد با مالکین و هماهنگی با توسعه گران، مقرر شد پروژه پیشگام و محرک توسعه در بافت‌های فرسوده محله مصباح اجرا شود.

این مسئول اظهار داشت: اولین پروژه پیشگام و محرک توسعه، از تجمیع 22 پلاک ریزدانه و فرسوده در قالب یک پروژه تجمیعی در حدود سه هزار متر مربع عرصه و با مشارکت شهروندان و سرمایه گذار انجام می شود.

وی افزود: با تایید پروژه پیشگام محله مصباح کرج در طی جلسات متعدد کمیته بافت فرسوده در خصوص تعیین تکلیف پلاک های واقع در بافت فرسوده شهر کرج، پرونده پروژه پیشگام P-E-2 واقع در محله مصباح کرج در مرحله اجرایی شدن قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه محلات هدف در بافت فرسوده شهری از اولویت خاصی برای بهسازی و نوسازی برخوردارند، خاطرنشان کرد: از این رو نخستین پروژه در محله مصباح پس از طی مراحل قانونی و کسب مجوزات لازم از مراجع ذیربط اخذ و پس از تأیید نقشه پروژه های مذکور، در مرحله انعقاد توافقنامه نهایی فی ما بین توسعه گران و مالکین است، که در چند روز آینده کلنگ زنی می شود.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج، در پایان گفت: این امر می تواند الگویی مناسب برای سایر پروژه های تعریف شده به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کرج با مشارکت شهروندان و سرمایه گذاران به شمار آید.

گفتنی است در این بازدید، علیرضا عاقلی، سرپرست سازمان و مهدی فیروزبخت، سرپرست معاونت بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج و رؤسای ادارات مشارکت‌ها و توانمند سازی و نظارت بر دفاتر تسهیل گری حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.