شاهرخ جعفری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اداره استاندارد آستارا در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 328 تن و به ارزش اقتصادی 31 میلیارد و چهار میلیون ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: کالاهای صادراتی دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن، 64 درصد و از نظر ارزش پنج درصد نسبت به آذرماه سال گذشته کاهش یافته است.
جعفری یادآور شد: در آذرماه، هفت گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام.دی.اف به وزن یک هزار و 948 تن به ارزش 18 میلیارد و 221 میلیون ریال صادر شد.
رئیس اداره استاندارد آستارا ادامه داد: کالاهای وارداتی دریافت کننده استاندارد در آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 76 درصد و به لحاظ ارزش 55 درصد کاهش داشته است.
جعفری تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، 47 فقره برای دو هزار و 273 تن و تعداد اظهارنامه های کالاهای وارداتی را دو فقره برای 94 تن اعلام کرد.

** شبکه دامپزشکی آستارا به صادرات قزل آلا نظارت کرد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا بهرام پورضرب رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: 58 هزار کیلوگرم ماهی منجمد قزل آلا به ارزش 230 هزار دلار، از تهران برای صادرات به روسیه به آستارا منتقل شد و کارشناسان شبکه دامپزشکی، از نظر بهداشت و سلامت به روند صادرات آن نظارت کردند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.