شاهرخ جعفری روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اداره استاندارد آستارا در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 545 تن و به ارزش اقتصادی 27 میلیارد و 621 میلیون ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن، 175 درصد و از نظر ارزش 323 درصد نسبت به شهریورماه سال گذشته افزایش یافته است.
جعفری یادآور شد: در شهریورماه سه گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام.دی.اف به وزن 2 هزار و 128 تن و به ارزش 22 میلیارد و پنج میلیون ریال صادر شد.
رئیس اداره استاندارد آستارا ادامه داد: تعداد گواهینامه های صادر شده برای کالاهای وارداتی طی شهریورماه، 87 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و واردات کالاهای دریافت کننده استاندارد طی این دوره در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 85 درصد و به لحاظ ارزش 73 درصد کاهش داشت .
جعفری تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، 24 فقره برای 700 تن کالا و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را 10 فقره برای 665 تن کالا اعلام کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.