شاهرخ جعفری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اداره استاندارد این شهرستان در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 912 تن و به ارزش 32 میلیارد و 685 میلیون ریال اعلام کرد.
وی اظهار کرد: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن، ارزش اقتصادی و تعداد گواهینامه در مقایسه با آذرماه سال قبل به ترتیب 363 درصد، 100 درصد و 411 درصد افزایش داشته است.
جعفری یادآور شد: همچنین در ماه قبل تعداد 18 گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام دی اف به وزن هشت هزار و 126 تن و به ارزش 40 میلیارد و 323 میلیون ریال صادر شده بود.
او با بیان اینکه تعداد گواهینامه های صادر شده برای کالاهای وارداتی طی آذر ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش یافته، افزود: واردات کالاهای دریافت کننده استاندارد طی آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 120 درصد و به لحاظ ارزش 32 درصد کاهش داشته است.
وی تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، هشت فقره برای 702 تن کالا و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را 28 فقره برای دو هزار و 177 تن کالا اعلام کرد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.