شاهرخ جعفری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اداره استاندارد آستارا در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن یک هزار و 104 تن و به ارزش اقتصادی 53 میلیارد و 904 میلیون ریال اعلام کرد.
رئیس اداره استاندارد بندر آستارا بیان داشت: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن، 43درصد و از نظر ارزش 130 درصد نسبت به مهر ماه سال گذشته افزایش یافته است.
جعفری یادآور شد: در مهر ماه 10 گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام.دی.اف به وزن هشت هزار و 860 تن به ارزش 35 میلیارد و 965 میلیون ریال صادر شده است.
وی ادامه داد: واردات کالاهای دریافت کننده استاندارد در مهرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن پنج درصد و به لحاظ ارزش 15 درصد کاهش داشته است.
جعفری تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، 61 فقره برای یک هزار و 904 تن کالا و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را 12 فقره برای 434 تن کالا اعلام کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.