به گزارش خبرنگار ایرنا پریسا کرمی روز یکشنبه در آئین تکریم از مقام کتابداران ، کتابخوانان و حامیان فرهنگ کتابخوانی که از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد ، افزود: مبلغ دریافتی نیم درصد شهرداری ها در سال جاری چهار و نیم میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار داشت :همچنین سرانه فضای مطالعه گیلان برای هر یکصد نفر ، یک و 28 صدم متر است که نسبت به استانداردهای جهان و حتی کشور، فاصله چشمگیری دارد.
وی ادامه داد: این اداره کل هشت پروژه عمرانی در دست ساخت دارد که امیدوایم در صورت تامین اعتبار، تکمیل و اندکی از مشکلات فضای مطالعه استان کاسته شود.
فرماندار آستارا نیز در این نشست جایگاه گیلان را به لحاظ پیشینه فرهنگی غنی توصیف کرد و افزود: امروز با وجود در دسترس بودن رسانه های بسیار، دسترسی به مطالب بسیار تسهیل شده و در این راستا کتابخانه ها برای جذب نسل جوان می بایست از ذائقه سنجی مخاطبان و ارائه خدمات نو بهره بگیرند.
یونس رنجکش اضافه کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نباید از همراهی سازمان های مردم نهاد غافل شد.
آئین تکریم از مقام کتابداران ، کتابخوانان و حامیان فرهنگ کتابخوانی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان به مناسبت در پیش بودن بیست و چهارم آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی در استانداری گیلان برگزار شد.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.