به گزارش خبرنگار ایرنا هادی نوری شامگاه شنبه در جلسه شورای کتابخانه های عمومی در فرمانداری تالش افزود: کتابخانه عمومی تالش از نظر میانگین رشد امانت کتاب، رتبه ششم را حائز شده و این پیشرفت طی 2 ماه اخیر نشانه توجه به کتاب در این شهرستان است.
وی با اشاره به فعالیت 2 کتابخانه سیار در گیلان بیان داشت: راه اندازی کتابخانه سیار در تالش به دلیل وسعت این شهرستان ضروری است.
نوری ادامه داد: شهرداری ها با وجود رسالت بزرگ در تبلیغات محیطی برای ترویج فرهنگ مطالعه، مطابق قانون باید ماهانه نیم درصد درآمد خود را به حساب کتابخانه ها واریز کنند اما در استان گیلان در اجرای این قانون، ضعف عملکرد مشاهده می شود.
فرماندار تالش نیز در این جلسه گفت: کتابخانه های موجود در حوزه شهری واقع شده اما با توجه به تاکید دولت به ساماندهی روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت، وجود کتابخانه های روستایی در این شهرستان ضروری است.
سید عیسی مهدوی افزود: جمعیت، گستره شهرها و روستاها، فرهنگ غنی و علاقه مندی مردم به کتاب، توسعه کتابخانه های این شهرستان را ضروری کرده است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و چهار کتابخانه عمومی با 60 هزار نسخه کتاب و سه هزار عضو، در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.