به گزارش ایرنا روح الله منوچهری، شنبه در نشست شورای کتابخانه های شهرستان مرودشت افزود: بر اساس قانونی که در سال 93 مصوب شد، شهرداری ها باید نیم درصد از درآمد خود را به عنوان سهم کتابخانه‌ها پرداخت کنند.
وی افزود: طبق این قانون، هر شهرداری که این مبلغ را پرداخت نکند باید از موجودی آن برداشت و به حساب نهاد کتابخانه ها واریز شود.
منوچهری، از شهرداری های استان فارس خواست برای کمک به کتابخانه های این استان بیش از پیش در واریز این سهم مشارکت و همکاری داشته باشند.

** فضاهای فرهنگی مرودشت کافی نیست
فرماندار شهرستان مرودشت نیز در این نشست بیان داشت: این شهرستان، پس از شیراز دومین شهرستان بزرگ استان فارس است اما متاسفانه فضای فرهنگی مرودشت متناسب با جایگاه و موقعیت آن نیست و می توان گفت در این زمینه با یک شهرستان فقیر رو به رو هستیم.
رهام پیکری افزود: این ضعف و کمبود در حوزه فرهنگ، بیانگر کم کاری متولیان و مسئولان ذی ربط است.
وی ادامه داد: دولت برای توزیع اعتبارات در حوزه کتابخانه ها محدودیت دارد اما تخصیص نیم درصد از درآمد شهرداری ها و
استفاده از ظرفیت خیران و علاقه مندان به عرصه فرهنگ می تواند در ایجاد و ارتقای سطح کتابخانه ها و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس شورای کتابخانه های شهرستان مرودشت، گفت: باید رویکردمان به همه امور از جمله موضوع ایجاد کتابخانه و فضای فرهنگی در این شهرستان، مطالبه گرایانه باشد و در این مسیر به صورت مداوم فعالیت کنیم نه اینکه در این زمینه منفعل باشیم و منتظر بمانیم تا از بیرون به این منطقه کمک کنند.
پیکری، از مسئولان و متولیان انجمن کتابخانه های شهرستان مرودشت خواست برای رفع نیازمندی های حوزه فرهنگ این شهرستان، ارتباط خود را با خیران این حوزه افزایش دهند.
در این نشست، موضوع جذب اعتبارات پیش بینی شده در کمیته برنامه ریزی برای رفع نیازهای تعمیراتی و تجهیزاتی کتابخانه ها، پیگیری مصوبه شهرداری در زمینه واگذاری زمین و ساخت کتابخانه در منطقه فردوسی مرودشت و بررسی شیفت شب کتابخانه های عمومی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.