به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، یحیی عیدی بیرانوند در جمع خبرنگاران بودجه پیش بینی شده برای شهرداری بهرستان را 85 میلیارد تومان برای سالجاری اعلام کرد و گفت : شهرداری برای تحقق این بودجه زیاد موفق نبوده است و در 9 ماه سال جاری تاکنون 20 درصد این بودجه محقق شده است.
وی اشتغال ، سرمایه گذاری و نقدینگی را نیاز اساسی درشهرهای جدید عنوان کرد و گفت: شهر بهارستان شهر جوانی است و استعداد و زیر ساخت های خوبی دارد وامیدوارم با تحقق اشتغال وجذب سرمایه گذار این شهر بر شهر اصفهان سایه اندازی کند.
وی اظهار کرد: 60 درصد درآمد شهرداری ها با صدور پروانه ،محقق می شود و اگر حوزه ساخت وساز رونق نداشته باشد این منبع درآمدی شهرداری نیز تحقق پیدا نخواهد کرد و ما باید برای تحقق درآمد پایدار شهرداری ،فکر اساسی بکنیم.
شهردار شهر جدید بهارستان که 20 روز از حضور و خدمتش در شهرداری این شهر می گذرد ، علاوه بر جذب سرمایه گذار ، ایجاد اتاق فکر،تشکیل انجمن ها وتشکل ها و استفاده از ظرفیت مردمی ، ایجاد مجموعه های بزرگ فرهنگی ، ورزشی ، گردشگری و فرهنگسرا را ازدیگر برنامه های خود عنوان کرد و افزود: شهرداری و شرکت عمران تعامل خوبی باهم خواهند داشت و باید تلاش کنیم هردو کار خود را به خوبی انجام دهند.

* سرانه مطالعه عمومی باید افزایش یابد
عیدی بیرانوند با تاکید براینکه شهرداری ها باید سرانه مطالعه عمومی را افزایش دهند، گفت: اگرشهرداری ها این امر را محقق کنند به خودشان کمک کرده اند و راه اندازی کتابخانه باز در فضای باز شهری ، یکی از برنامه های ماست .
وی ادامه داد : باید سرانه کتابخانه ها را به موقع پرداخت کرد و با اجرای برنامه های دیگر چون نذر کتاب و آوردن کتابخانه های راکد خانگی به فضای عمومی شهر، تلاش کنیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم.
وی کمک های دولتی به شهرداری ها از جمله قانون ارزش افزوده را موثر دانست و گفت: اگر قانون ارزش افزوده نبود ، 80 درصد شهرداری ها ورشکست می شدند و اجرای آن به بسیاری از شهرداری ها، به خصوص شهرهای کوچک کمک می کند ،اما برای ایجاد درآمد پایدار علاوه برجذب سرمایه گذار دولت باید راهکارهای جدیدی پیدا کند .
شهردار بهارستان تجهیز پارک ها ومبلمان شهری را از برنامه های کوتاه این شهرداری عنوان کرد وگفت:اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداریازجمله پروژه پساب ، فرهنگسرا و..از برنامه های میان مدت وجذب سرمایه گذار وسرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه های بلند مدت است وباید توان وبنیه مالی ودرامد شهری رابالا ببریم.

* باید دیدگاه ها را نسبت به شهر جدید بهارستان تغییر داد
رئیس شورای اسلامی شهرجدید بهارستان نیز بابیان مشکلات این شهر به خبرنگاران گفت: هنوز ادارات خدمات رسان به دلایلی چون نبود بخشداری و فرمانداری دراین شهر مستقر نشده اند.
مجتبی محبی افزود: این شهر بیمارستان ندارد و بیماران با مشکل مواجه شده اند و دیگر زمان آن نیست که مردم دراین شهربرای حل مشکلاتشان بین شهرداری و شرکت عمران سردرگم باشند.
وی ادامه داد: هیچ حمایتی از جوانان نخبه و ورزشکاران شهر نشده است وباید تلاش کنیم دیدگاه ها رانسبت به این شهر عوض کنیم.
محبی ساخت وساز و صنعت ساختمان و130 شغل مرتبط با آن دربهارستان را یکی از ظرفیت های اشتغال دراین شهر دانست و گفت: رکود مسکن براین مشاغل تاثیر گذاشته و اکنون تنها شغل کارگری بسترش فراهم است.
بهارستان یکی از شهرهای اقماری اصفهان است که در 20 کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان ، در مسیر جادهٔ اصفهان-شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته کوه کم‌ارتفاعی به نام لاشترقرار گرفته است.
این شهر در برنامه‌ریزی‌های مربوط به اسکان و شهرسازی استان اصفهان برای سرریز جمعیت شهر اصفهان درنظر گرفته شده‌است.
این شهر دارای حدود 80 هزار نفر جمعیت است.
گ/7141/ 6022 خبرنگار زهراباغبان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.