به گزارش ایرنا محمد حسن اسدی، شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: در شهرداری شیراز تلاش ما بر تحقق این مهم بوده و ظرف سال های اخیر نیز وابستگی ما به درآمدهای پایدار در مقابل درآمدهای ناپایدار بیشتر شده است.
وی ادامه داد: یکی از درآمدهای پایدار، پرداخت هزینه های خدمات توسط شهروندان است و اگر فرهنگ این کار در جامعه ما همانند کشورهای پیشرفته نهادینه شود بسیاری از مشکلات شهرداری ها در کسب درآمد حل خواهد شد و در مقابل خدمات رسانی نیز به شکل بسیار مطلوب تری صورت خواهد گرفت.
او اظهار کرد: طبق قانون ابزارهایی در اختیار شهرداری ها برای مطالبه عوارض از شهروندان و صنوف قرار گرفته اما از آنجا که مدیریت واحد شهری در کشور ما شکل نگرفته و دستگاه ها به شکل جزیره ای عمل می کنند، این کار عملا محقق نمی شود هرچند شهرداری هم تاکنون تمایلی برای استفاده از قوه قهریه نداشته است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، با اشاره به افزایش 500 درصدی بودجه شهرداری شیراز از 6 سال قبل تاکنون گفت: این افزایش بودجه از 637 میلیارد تومان در سال 90 به سه هزار و 280میلیارد تومان در سال 96 در شرایطی محقق شده که کشور با مسائل و مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد دست به گریبان بوده است.
اسدی افزود: در مدت یاد شده وابستگی شهرداری به عوارض ساخت و ساز نیز از 47 درصد در سال 90 به 30 درصد در سال 96 کاهش یافت.
او ادامه داد: هم اینک شهرداری شیراز بعد از تهران بیشترین بودجه مصوب را دارد و شیراز تنها کلانشهری است که 84 درصد بودجه آن شامل بودجه عمرانی است.
وی، در مورد فروش اوراق مشارکت نیز گفت: بر اساس تاکید شورا، شهرداری شیراز در چهار سال پیاپی 775 میلیارد تومان اوراق به فروش رساند که تاکنون اوراق مربوط به سال های 90 و 91 را تسویه کرده ایم و 450 میلیارد تومان اوراق مربوط به سال های 92 و 93 را نیز ظرف امسال و سال آینده تسویه خواهیم کرد.
اسدی افزود: این اوراق در مجموع یک هزار و 113 میلیارد تومان ارزش افزوده برای شهر ایجاد کرده است.
وی، با اشاره به انعقاد 51 قرارداده سرمایه گذاری به ارزش 2 هزار و 225 میلیارد تومان در سال های گذشته بیان کرد: شهرداری همچنین ظرف چهار سال گذشته 585 میلیارد تومان به مترو این شهر کمک کرده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.