به گزارش ایرنا، سید علی پاک نژاد روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: تقویت حوزه های فرهنگ و کتابخوانی، بر رفتارها نتیجه بخش است و اگر مردم کتابخوان باشند، جامعه به نحو مناسبت تری اداره و مدیریت خواهد شد.
وی با بیان اینکه کتابخوانی باید از سنین کودکی شروع شود، گفت: برگزاری نشست های کتابخوانی، قصه خوانی، یکشنبه و دوشنبه های کتاب در گناوه و ریگ راهکار و ایده های مناسب در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه است که به همت متولیان امر اجرایی شد.
وی اظهارداشت: راه اندازی ایستگاه مطالعه در نقاط مختلف شهرستان نظیر تاکسی ها، مطب پزشکان، آرایشگاه و نانوایی ها در فرهنگ سازی کتابخوانی مفید است.
پاک نژاد افزود: دانشگاه ها می توانند در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی منبع تغذیه ای باشند، دانشجویان نیز در این زمینه دیدگاه های خود را ارایه دهند و دهیاری ها، شهرداری و ادارات آموزش و پرورش و خانه سازمان های مردم نهاد (سمن ها) نیز در این زمینه مشارکت و ارتباط مستمر داشته باشند.
وی ادامه داد: گناوه یکی از شهرستان های موفق در زمینه کتاب و کتابخوانی است که سال گذشته کتابخانه روستای چهارروستایی در جشنواره روستای دوستدار کتاب در کشور برتر انتخاب شد.
وی افزود:باتوجه به اینکه جشنواره بزرگ قصه گویی در سطح شهرستان به مناسبت هفته کتاب برگزار می شود، قصه گویی محله ای نیز در برنامه قرار گیرد تا شاهد حضور شرکت بیشتری از افراد باشیم.
فرماندارگناوه اظهارداشت: با توجه به نیاز کتابخانه های عمومی به کمک های مالی، فرمانداری نگاه خاصی داشته و دراین زمینه در کمیته برنامه ریزی اعتبارات مناسب اختصاص و با شهرداران نیز در ارتباط با پرداخت سهم نیم درصد به کتابخانه ها پیگیری های لازم صورت گرفته است.
وی گفت: انتظار داریم با کمک بخشدار و دهیاری چهارروستایی بندرریگ همزمان با هفته کتاب، خانه جوان روستایی افتتاح شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناوه گفت: کمیته برنامه ریزی این شهرستان حمایت های خوبی در زمینه برطرف کردن نیازها و امکانات این اداره داشته و اقدام های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
صادق خدری افزود: این اداره درطول سال برنامه و طرح های مختلفی با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی اجرا می کند که برگزاری 118 نشست کتابخوانی، 32 نقد کتاب و 98 جلسه قصه گویی در 6 ماه اول امسال بخشی از آن است.
وی اظهارداشت: در هفته کتاب امسال نیز برنامه های مختلفی پیش بینی شده که حضور کتابداران در مدارس، طرح مسافران کتابخوان، نقد کتاب، بازدید شورای اداری از کتابخانه، تقدیر از خانواده نمونه کتابخوان، کم سن و مسن ترین، رونمایی از کتاب نویسندگان بومی و قصه گویی بخشی از آنهاست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: کتاب و کتابخوانی در فرهنگ غنی ایران و اسلام جایگاه ویژه ای دارد.
علیرضا سبحانی افزود: با توجه به اینکه بالا بودن سرانه مطالعه در جامعه نشان دهنده توسعه همه جانبه آن است، همگان برای فرهنگ سازی مطالعه وظیفه دارند.
معاون اجرایی شهرداری گناوه گفت: این نهاد برای فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی در سطح شهر نماد و المان هایی نصب خواهد کرد.
کرامت طاهری افزود: هدف از نصب این نماد ها معرفی نویسندگان بومی و زندگی نامه آنها به شهروندان است.
مسئول خانه سمن های گناوه و مشاور جوان فرماندار گناوه هم گفت: خانه های سمن این شهرستان در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی نشست های مختلفی برگزار کرده است.
مصطفی خرمی افزود: با همت انجمن آوای مهرگان گناوه ، 2 کتابخانه در مدارس روستای مال خلیفه افتتاح شده و تلاش داریم کتابخانه روستای اسلام آباد نیز در هفته کتاب امسال به بهره برداری برسد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.