محمد کرم محمدی دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود در کتابخانه عمومی البرز این شهر
با بیان اینکه کتابخانه عمومی 22 بهمن شاهرود نیز باید در اولویت بازسازی بنای فیزیکی قرار گیرد ، ادامه داد:با توجه به فرسودگی این بنا وقرار گرفتن در هسته مرکزی شهر باید این اقدام سریعتر انجام شود.
معاون استاندار سمنان تاکید کرد: ورود شبکه های مجازی به زندگی انسان ها و توسعه روز افزون آن خسارت های زیادی به جامعه وارد کرده که تلاش همگانی را برای حفظ داشته هایمان می طلبد.
محمدی گفت: باید راهکارهایی را بیابیم که این خسارت ها را جبران کرده و کاهش دهیم.
فرماندار شاهرود با تقسیم کتابخوان ها به 2 دسته نویسنده وپژوهشگر و کسانی که مجبور به مطالعه هستند ، افزود :
در مدارس شاهرود با فقر کتاب ، کتابخانه و مطالعه غیر درسی روبه رو هستیم ،بنابر این تجهیز آن ها ضروری است .
محمدی براستفاده از ظرفیت گردشگری و بوم گردی ها منطقه تاکید کرد و گفت : در این مکان ها می توان از کتابها و جزوها برای معرفی بیشتر و بهتر مشاهیر ، عارفان و بزرگان منطقه به گردشگران بهره فراوان برد.
یکی از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی و برخی تجهیزات آن در شان مردم این شهر نیست.
احمد شریعتمدار تهرانی افزود: کتابخانه عمومی 22 بهمن شاهرود که یکی از اصلی ترین مراکز رجوع مردم برای کتابخوانی و مطالعه است عمر بیش از 40سال دارد.
وی ادامه داد: زمینی به مساحت 500متر مربع از باغ شهرداری شاهرود در پشت این کتابخانه در سال های گذشته قرار بود برای بازسازی کتابخانه واگذار شود که مسکوت مانده است.
شریعتمدار تهرانی وجود دانش آموزان ،دانشجویان ، طلاب و پژوهشگران در این شهرستان را دلیلی مهم برای ساخت کتابخانه مرکزی در این شهرستان عنوان کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم گفت: ساخت کتابخانه مرکزی شاهرود مصوبه دولت نهم بود که زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در پارک شهدای محراب برای ساخت از سوی شهرداری واگذار شده بود.
شعبانعلی آشوری افزود: برای مطالعه ، تهیه طرح و نقشه ها در آن زمان 700 میلیون ریال هزینه شد ولی ادامه ساخت و پیگیری ها به سرانجام نرسید.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم گفت:در این شهرستان 13هزار نفر عضو فعال ، 6 انجمن کتابخانه و260هزار نسخه کتاب برای ارائه خدمات کتابخانه ای به اعضا و مراجعین وجود دارد.
سید ابراهیم موسوی افزود: 78نویسنده شاهرودی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود شناسایی شده اند و از کتابهای آنها رونمایی و تجلیل شده است.
وی ادامه داد: در جشنواره ملی رضوی امسال 17 نفر از شهرستان شاهرود در رتبه های کشوری ، استانی و شهرستانی رتبه برتر را کسب کردند.
موسوی تاکید کرد: یگانه میرزایی عضو کتابخانه عمومی البرز شاهرود در بخش پویش مجازی در رده سنی کودکان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
در این نشست با اهدای لوح از تعدادی از برگزیدگان کشوری جشنواره ملی رضوی تقدیر شد.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.